Oops!



Jag tog några bilder på oss förra helgen (tror jag det var) :)


Tjenis!
Jag hade halvt glömt bort att jag har börjat blogga igen, typiskt! Så nu när jag faktiskt kom på det så tänkte jag att det är bäst att skriva något medan jag ändå kommer ihåg.

Här har vi haft magsjuke helg, usch. Det är det värsta jag vet. Fast det är väl inte direkt någon som gillar magsjuka, haha. Det började med att Elvis kräktes natten till fredagen och var på toaletten och bajsade några gånger på dagen. Sedan var det min tur på lördag kväll att kräkas och natten till söndagen skulle David också behöva göra det. Stackarn blödde näsblod och kräktes samtidigt. Esmeralda har klarat sig helt. Ella har bara haft feber i två omgångar och hon har feber än idag. Jag och David åkte också på feber under magsjukan.

Det som var väldigt synd med detta var ju att Ella fyllde år igår. Vilken rolig dag med två magsjuka föräldrar ;)
Elvis och Ella ville ha tårta så vi gjorde en tillsammans. Helt onödigt egentligen för Ella smakade inte ens på den (hon som tjatade om tårta) och Elvis åt några tuggor. Så nu har vi en hel tårta att slänga. Varken jag eller David är så mycket för tårta egentligen. Hoppas att barnen är mer sugna idag!


Hon blev iallafall glad för presenten. Ska lägga in en bild på det senare idag. Det var ett Kidkraft dockhus Amelia. Ett jättestort dockhus som passar för barbiedockor som egentligen var väldigt dyrt men vi tyckte att det var hennes tur att få något roligt nu. Elvis har ju fått en massa skoj.


Esmeralda var väldigt nära på att vända sig häromdagen förresten, från mage till rygg. Hon blir så stor. Blev ju tre månader den 19e april,jisses. Ella var 3,5 månad när hon vände sig åt båda hållen och Elvis han var nog 5 månader han. Esmeralda sover fortfarande hela nätterna också, himla skönt. Igår åt hon när klockan var halvnio och somnade sedan och åt vid åtta imorse. Vissa säger att vi inte vet hur det är att ha barn och jag är beredd att hålla med, haha. Ialalfall med tanke på att alla tre har sovit hela nätter från 1-2 månaders ålder :) Och inte hållit oss vakna annars heller. Jag förstår inte!


Nu ska vi försöka städa här och få ut alla magsjukebaciller. Vi fick skjuta upp Ellas kalas så det blir väl i helgen släkten kan komma och fira henne. Men hon är så förstående den lilla tjejen så det gjorde inte så mycket


Ha en bra dag hörrni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback