Solen går upp och ned..




Nu var det ett tag sedan jag skrev något här, igen. Anledningen är att orken inte funnits alls eftersom vi har varit sjuka igen. Magsjuka och förkylningar som gått runt i familjen. Men nu är vi äntligen på väg åt rätt håll! Bara jag och David som är lite småförkylda just nu :)

Barnen ska iallafall till dagmamman imorgon, första gången på två veckor. Kan tänka mig att de saknar alla sina kompisar där och säkerligen är less på sin tråkiga mamma!


Imorgon eller på fredag måste jag se till att åka in till Bollnäs för att hämta ut ett paket från panduro. Jag hade presentkort där på 300 och beställde en massa olika pysselgrejer så vi kan pyssla lite här hemma. Fast det var ju en jäkla massa grejer där som jag ville ha så blev nog dubbla beloppet, haha! Skönt att äntligen kunna pyssla lite. Jag vill vara en sådandär pyssel-mamma! Får se om jag lyckas bli en sådan :P


Svårt att komma på vad som har hänt sedan jag sist skrev något här?
Det blev iallafall en spontanutgång i lördags och kvällen var riktigt lyckad. Och att det inte var så himla mycket folk på Tranan var bara skönt. Slippa en massa långa köer och alla jäkla armbågar (som man får utstå när man är en kortis som jag).  Helt lagomt med andra ord! Himla synd att min syster och man inte kunde följa med ändå.. det var ju dem vi skulle ut med! Men tycker att vi får köra en fest tillsammans snart Anki!! :)


Elvis har börjat prata mycket om att solen går upp och ned. Och på morgonen brukar låta såhär:
- Det är ju morrron mamma! Solen har gått upp!

Undra hur det ska gå i sommar om barnen vaknar kl 04 och ser att solen har gått upp.. För då är det ju morgon? Nu sover de ju oftast till klockan åtta och det är ju rackarns skönt!

Kommentarer
Postat av: Eva stureson

typiskt dig att köpa för ditt presentkort till barnen och inte unna dig själv nåt. Du behöver också saker. Du är en snäll mamma

Postat av: Linda

Ja kan förstå att det är skönt för barna att gå och leka med sina kompisar. Jakob tyckte vi var tråkig när vi låg i magsjuka:)

Tänkte höra om du kan och vill fixa min blogg. Jag har aldrig förstått hur man gör?!

2010-03-04 @ 12:51:12
URL: http://lindadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback