Haltar

Elvis med kusin Livia :)




Igår var vi iväg till barnavårdscentralen så att Ella kunde få den andra influensavaccin-sprutan. Gick jättebra att ta sprutan, hon till och med skrattade till när hon fick det, gofisan.

Det trista var väl att när Ella gnällde till lite när David tänkte ta av henne tröjan så sa sköterskan att det gick lika bra i benet. Sagt och gjort! När vi sedan märkte att Ella haltade (alltså senare) så insåg vi hur himla dumt det var att ta den i benet. Många får ju jäkligt ont i armen och Ella måste ju GÅ med benet, stackarn. Annars så fick hon feber men den försvann idag iallafall. Får hoppas på att hon slipper ha ont imorgon iallafall.


I måndags körde jag igång med LCHF igen med noll tolerans, inge fusk alls med andra ord. Vilket även betyder att jag inte får äta chips imorgon. Förjäkla tråkigt fredagsmys utan chips och sådant tycker jag. Men... vill man vara fin så får man lida pin, förstås.

Tänkte att jag ska köra noll tolerans i några veckor och gå ned det sista. Och efter det unna mig ibland istället. Vi får se om det håller. Egentligen körde jag igång förra veckan men då blev det fusk hela helgen eftersom jag åt både chips en kväll och smörgåstårta nästa dag på dop. Men då blev det nya tag i måndags, jag och valkarna. Det här klarar vi!! Var jag utan fusk i nästan 7 veckor i början så ska jag banne mig klara av det nu också. Får belöna mig med en stor chipskväll när jag gått ner en massa. Skulle helst vilja släppa av mig 8 kg fett men om kroppen bara vill släppa av sig 6 kg så duger det bra det med. Bara jag slipper några kilon till! Vi får se om det går.


Känner att det är dags att fotografera barnen lite med studioblixtarna igen. Om jag gör det imorgon så har jag ju något att uppdatera om igen och det är ju inte helt fel! Jag är alldeles för lat när det gäller uppdateringar nu för tiden som jag alltid tjatar om i de få inläggen som skrivs ;)


Jag googlade, tidigare ikväll, fram ett recept på lchf-chokladbollar och det bara måste jag testa. Kanske jag skulle ta och göra det imorgon och ha som fredagsgötta? Den som har tips på annat roligt att ha istället för chips och sådant får ju gärna kommentera ;) Dippa gurka (egengjord dipp) är det enda jag har på schemat för morgonkvällen, fast det duger ju det med!


Okey men då säger vi såhär;
- Jag fotar barnen med blixtarna och uppdaterar imorgon igen. Så ska ni få se på charmtroll!
Kanske kan kasta in några  bilder från Elvis kamera också :)


 

Den här bilden togs den 3e oktober och jag kan ju säga det att Elvis och Ellas hår är dubbelt så långt nu ju.

Det växer ju i en rackarns fart med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback