Brännsår









Idag när det "bara" var -15° utomhus så tog vi tillfället i akt och begav oss ut för att leka av oss litegranna. De hade hemma-dag idag och då behövs det verkligen att man går ut en sväng för att det inte ska bli allt för långtråkigt. De åkte lite spark och jag satte ihop pulkorna och motionerade valkarna lite genom att springa samtidigt som jag drog pulkorna. Såg säkert jäkligt roligt ut när jag sprang men det bjuder jag på. Jag är ju rätt generös sådär ;)

Det där med syskon är förresten lite roligt. Ena stunden är de så himla snälla och goa med varandra för att i nästa halvt ha ihjäl varandra. Idag när de hade en sådan där go stund och kramade varandra hela tiden så skedde det en liten olycka. De råkade ramla mitt i kramen och rakt in i kaminen. Ella brände sig på armen, stackarn. Så vi rusade in till badrummet för att spola kallvatten på den och sedan fick hon gå omkring och badda armen. Hoppas att det hjälpte lite iallafall. Först såg det ut att bara vara ett brännmärke men efter en stund blev hon jätteröd och två till märken dök upp. Så det lär ju svida ett tag det där. Kan visa en bild på hur det såg ut tidigare. David var upp nyss och då hade en blåsa spruckit så vi får nog förvänta oss att det dyker upp en ledsen Ella in till vårat sovrum inatt. UFFA!! Måste kolla upp vad man ska göra åt det där..





appropå komma in till oss på natten... Det blir himla trångt de nätter då båda barnen kommer in till oss. Man kanske skulle skaffa en större säng? Haha! Eller kanske bli av med några valkar... Det sistnämnda provar jag först ;) När man sover helt själv i sängen (och David förstås) så känns ju sängen tokstor när man kan bresa ut sig hur som helst :D


De blir så himla stora, båda två. Växer så att det ekar i huset av knaken, haha!


Vad svårt att veta vad man ska blogga om nu för tiden när man bloggar så sällan. Vore så mycket lättare att uppdatera varje dag, som förr. Skärpning!! Då berättade jag ju varje dag om allt bus som barnen hittade på. Minns ni mina uppdateringar om allt som Elvis stoppade ner i toaletten när han var mindre? Ella tog över den rollen ett tag och doppade våra toa-rullar där. Inte alls roligt, tyckte vi. Hon tyckte däremot att det var riktigt roligt..

Nu ska jag kolla upp vad man kan göra åt Ellas arm. Ska  börja med att titta på rådgivningens hemsida och se om det står något. David var precis upp och tittade för han kom hem för ett tag sedan. Och jag måste nog upp och kika igen jag med.

Sov gott och dröm om något bra! :)


Update: Det röda verkade ha försvunnit av vad vi såg och det var bara blåsor nu. Vi får se hur det ser ut imorgon :) Ska ringa och kolla med rådgivningen då också om man ska lägga om armen så att det inte blir infekterat eftersom en blåsa redan hade spruckit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback