Lata jäkel!

Lite blandade bilder!





Det är ju rätt konstigt det här. Att jag inte kan motionera fingrarna lite över tangentbort genom bloggande lite då och då? Nu har det ju gått två veckor sedan sist, jisses. Det kanske inte är meningen att jag ska ha en blogg! Men nu jäklar ska de få svettas.... fingrarna alltså! :)

Elvis är iallafall helt torr nu. Både på dagarna och nätterna, storkillen! Även fast han har blöja hos dagmamman när de är utomhus så säger han till när han vill bajsa eller kissa.  Ella hänger på hon med och säger till att hon vill kissa ibland. Blir nog mycket tidigare för henne eftersom hon har sett Elvis bli torr :)

Vi har målat om köket här hemma. Blev lite sådär pang tjong, det gillar vi. Härligt när det blir gjort på en gång! Innan hade vi det ljusgrönt och det var inte riktigt "vi", det är det nu! Skitsnyggt med svarta luckor när vägg osv är vitt :) Kanske kan visa någon bild.... Fast bortse gärna från alla saker som står på skåpen, de ska bort.. usch!







Såhär såg köket ut februari 2008 :P



Vad tycks då? om förändringen alltså! (lägg märke till att de fula tapeterna som finns på sista bilden inte är kvar på de övre ;P )


Ella pratar mycker nu och har börjat med lite tvåordsmeningar, som t.ex Läsa bok, sitta här osv. Och hon är väldigt noga med att säga mammaS jacka, pappaS skor osv om saker som är kanske just våra. Eller som hon sa hos dagmamman XXXXS Pappa, om ni förstår? haha! Vill inte utlämna något namn :)


Dagmammorna har älgjaktvecka denna vecka och då är de utomhus från morgon till kväll med barnen. Och Elvis och Ella verkar ha haft det jätteroligt! De har haft varsin bössa med sig som David gjort åt dem och de har fått gjort en massa saker. Och Elvis fick bajsa på dass idag och då hade han sagt "Häftigt Anneli!!" och tyckte att det var himla häftigt att bajsa på dass :) Bilderna på Elvis då han sågar och bakar är därifrån skogen :)


Imorgon är det begravning som gäller, uff! Så barnen ska vara hos mina föräldrar medan jag och David är i kyrkan men vi hämtar dem tills det är fika efteråt. Så får de vara med då.


Med LCHF-dieten går det bra iallafall. Har kört i 6 veckor nu och vikten står väl rätt still på minus fyra kilo men har minskat 11 cm runt magen, alltid något :) (och då har jag inte motionerat alls)  I lördags fuskade jag första gången när det gäller chips och rackarns vad gott det var! Men efter 6 veckor utan måste man får unna sig något!


Vi var ju till Mora förrförra helgen också och då fotade jag familjen gradefalk/jonsson (min syster och hennes familj) till tidningen eftersom de nyss fått en liten flicka. Så Noah har blivit storebror! De bilderna lägger jag ut efter fredagen då den de valde kommer ut i tidningen då. Men lade in några som jag tog på Alicia (som hon heter)!

Svårt det här med att blogga när man är en lat jäkel som jag och inte uppdaterar så ofta nu för tiden. Kom gärna med förslag om vad ni vill läsa om! :)

söv gött hörrni och dröm om något bra!


Just ja, checka in Ella som fick tag på sågen och började såga hon med. Lillan har sett de större och vill väl hon med! Fast de tog av henne den efter att jag tagit bilden, haha!


Kommentarer
Postat av: Eva Sturesson

ja ska bli kul att komma och se i verkligheten skitsnyggt ser det ut kram

Postat av: Lisa

Sååå fina bilder!! ska bli kul att se familjebilderna sen, ser vi fram emot :) kram!!

2009-10-15 @ 13:24:52
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: Lotta

vad fina bilder ovh köket med!!!:)

2009-10-15 @ 17:49:24
URL: http://liz83.blogg.se/
Postat av: Catta

Usch får såna flaschbacks när jag ser Ella i Julias mössa! Saknar lite när min lilla stora tjej var i ellas ålder! Å eran tjej är så himla söööt!

2009-10-16 @ 23:07:40
URL: http://catttaengman.blogg.se/
Postat av: helen

jo de är så inviduellt vad man ställt in sig på. Jobbigt hur alla läkare och forskare säger olika. Själv tror jag inte denna influensa är farligare än tidigare influensor så jag får uthärda det så gott de går om jag drabbas. Tänker också på det som stod i länken.



utdrag från texten: "Vad som är okänt hos allmänheten är att vaccinet därför innehåller djur-RNA och DNA rester från produktionsledet av vaccin. Dessa gensträngar fäster an vid kroppsceller efter att de sprutats in i kroppen. Vårt immunförsvar identifierar de främmande gensträngarna och angriper. Problemet är att gensträngarna fäst vid kroppsceller med följden att immunförsvaret angriper även kroppsceller.



Slutresultatet är autoimmuna sjukdomar av typen MS, ALS (en neurodegenerativ nervsjukdom), fibromyalgi, artralgi och en rad andra besläktade inre allergisjukdomar"



Man måste nog tänka en och två gånger innan man fattar beslutet. För om 3 månader kanske inte alls svininfluensan bröt ut som den skulle och då står alla där med skiten i sig och biverkningarna har offentliggjorts.

Kram

2009-10-18 @ 18:51:02
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: M a d d e l u t t e n

Svar från Helens blogg:

Det är 2 olika sorters kvicksilver i maten och i vaccinet, det i vaccinet är mycket giftigare!

Läs i länkarna, riktigt otäckt

2009-10-19 @ 10:02:15
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Eva

Tack! Jag är nöjd med de flesta bilder... men de oredigerade är väldigt privata. Dom vill jag helst inte visa för någon..

Men jag stod i trosor och BH, så det mesta går att retuschera bort ;)

Men man är riktigt stolt över att man gjort det, och det är kul att ha bilderna också :)

Kram

2009-10-19 @ 18:24:18
URL: http://evapetersson.blogg.se/
Postat av: MISSEXTRA

Allt bra idag?:)

2009-10-25 @ 12:46:12
URL: http://missextra.se
Postat av: kristin

som alltid så otroligt härliga bilder!! o härligt jobbat med dieten kaisa, you go girl! hur går utbildningen förresten? kram

2009-10-25 @ 19:43:59
URL: http://sunshinyday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback