vaccin


Igår var vi iväg och vaccinerade Elvis. Vi hade egentligen bestämt oss för att inte göra det av olika anledningar från början men nu har vi dock ändrat oss och vaccinerar oss allihopa. Förutom Ella då, om det inte blir som ryktena som sprids... - att de ska ändra till att man får vaccineras från 6 månader.

Det gick iallafall jättebra. Vi fick vänta en stund innan det blev våran tur (Ella och David var i bilen medan jag och Elvis gick in) men Elvis roade sig med att charma två tonårstjejer, haha! Satt och vinkade till dem när han fick sprutan också och sa att klockan var nio, haha!

Först sa han att han inte alls skulle ta en spruta när sjukskötaren sa det men direkt efter så drog han av sig tröjan på den sidan och räckte fram armen och sa "här!". Och det gick riktigt bra. Jätteduktig!


Idag hade vi först besök av en granntjej med sin son som är ett halvår yngre än Elvis och direkt efter kom Sandra och hennes två söner Kevin och Noel hit. Trevligt! Och jättekul att vi umgås oftare nu Sandra!


Här är hennes yngsta son:


sötis! Noel 4 månader




Imorgon ska jag försöka få till nyfikenhetsbilder tänkte jag. Eller hoppas på att de ska ta fram nyfikenheten i sig och bara vara nyfikna hela tiden. Mina barn är hemma och det är nog lättare då också när Ella inte kan klänga på mig :) Håll tummarna!



Mina sötnosar!

Kommentarer
Postat av: Eva Sturesson

Hur kunde Elvis vara i bilen med David när han var inne med dig och fick sprutan ja det får jag nog försöka fundera på haha kram

Postat av: Kaisa

Haha ojdå!! Kanske ska ändra det ;)

2009-11-12 @ 08:26:03
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/
Postat av: fnyz/Hanna

det är inte bara rykten jag pratade med annelie på bvc i morse och beslutet att de små ska få är taget nu väntar de bnara på planerna för hur och när de ska ske. hon hoppades på en dropin dag på BVC för det är ju itne alla sjuksköterskor som kan sticka så pass små barn så de behöver bvc-sköterskor.



hon trodde att infon skulle börja komma ut inom en vecka men annars kan man ringa informationsnumret som stod med i vaccineringsbladet, om du inte har det så säg till så kan du få det. eller så kan du ringa till annelie och få ltie information själv :-)

2009-11-12 @ 12:53:59
URL: http://fnyz.blogg.se/
Postat av: Maria

Spännande fotokurs du går. Å vilket härligt projekt. Nyfikna barn!

Vi ställer gärna upp som fotomodeller. Jag har ju åtminstone 2 nyfikna barn åt dig :)

Tyvärr är vi förkylda den här veckan men annars kommer vi gärna hem till dig och blir fotade. :)

Kram /M

2009-11-13 @ 11:57:14
URL: http://www.familjenlinden.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback