Sommarjobb!!

Idag fick jag ett rackarns trevligt samtal!
Det var en kvinna från resursen som frågade om jag hade fått något sommarjobb! Och när jag svarade att jag inte hade det så frågade hon om äldreomsorgen var intressant och det svarade jag såklart JA på. Så nu när man gett upp hoppet om sommarjobb och tänkt vara ledig i sommar så får man ett sommarjobb, haha! Jättekul!  Snacka om att bli förvånad, var helt säker på att jag inte skulle få något.

Jag ska iallafall jobba mellan 10e juni och 8e juli på hamrelund och sedan från mitten av juli till 27e augusti på Karlslund! Med möjlighet till förlängning, har jag för mig att hon sade.

Imorgon ska jag till resursen för att få schema och få lära mig personlyft. Sedan den 2a Juni ska jag lära mig någon mer lyftteknik. Introduktionen blir nog någon dag innan jag börjar på riktigt, antar jag?

Fy vad fort allt gick. Och jag gruvar mig för att vara borta från barnen. Jag har ju varit hemma sedan studenten liksom, hur ska detta gå? Och jag som är expert på att göra bort mig. Men det känns iallafall roligt och jag hoppas på att allt går bra.

Ellas första riktiga sommar hade jag egentligen velat vara hemma mycket under men nu får det bli som det blir! Man är väl ledig ibland!

Önska mig lycka till och håll tummarna för att jag lär mig fort och inget gör bort mig som vanligt!



Hur ska jag kunna vara borta från dessa två filurer hela tiden?
 Och Ja, Amanda! Det är faktiskt solskydd på hakan som ELVIS sprutade på mig. och inget annat, haha! ;)

Kommentarer
Postat av: A.

Jajaja, skyll på barnen va! ;)



Grattis till sommarjobbet, det där kommer du klara galant!

2009-05-27 @ 02:39:03
Postat av: Sara

Grattis! Va roligt att du fick det, hoppas du kommer trivas! :)

Postat av: Helen

Stort GRATTIS till sommarjobbet! Bra att få in en fot någonstans :)

2009-05-27 @ 19:08:37
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Milla

Jättekul att du fick jobb! Vad glad jag blir!

2009-05-27 @ 19:10:50
Postat av: Frida

Härligt Kaisa! Lycka till:)

2009-05-28 @ 09:52:00
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: sara

GRATTIS! Gud vad roligt för dig! :)

2009-05-28 @ 15:07:49
URL: http://sarablabar.blogg.se/
Postat av: kristin

GRATTIS till sommarjobbet, åh va underbart, jag är så glad för din skull :) men du, klart du kommer fixa dethär galant! tveka inte ;) BAMSEKRAM

2009-05-28 @ 15:07:50
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad roligt kan förstå att det känns lite tråkigt att få jobb när man nästan har ställt in sig på att vara ledig! Vilken våning ska du vara på då karlslund alltså? När du får gå på lyftteknik får du testa och bli lyft själv med en lyft och det kan jag lova det känns faktiskt ganska obehagligt men ändå bra så man vet hur det känns för dom man använder lyftarna till!

Hoppas att du kommer och trivas!

2009-05-28 @ 23:25:45
URL: http://lindadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback