döda dem


Toksöta Livia!


Syster och hennes nyfödda dotter



Hur söt får man bli?
Här är en svartvit version av en av bilderna på Carinas son.
Jag fotograferade ju hennes barn häromdagen.



Fy vad typiskt!!
Vad? Det ska jag minsann berätta!
Min mascara har varit slut i flera månader men jag glömmer alltid att köpa en ny. Istället har jag skrapat ur hela tiden och det blir ju knappt något alls på ögonfransarna. Så idag när vi ändå var på stan och jag faktiskt kom ihåg det så tog jag tag i det.

När jag kommer hem och ska titta lite på den så ser jag att det står "Navy blue" på den istället för "black" som jag tyckte att det skulle stå, baaaaaaah!!

Natten till idag så fick jag en kommentar här på bloggen. Vem det är har jag ingen aning om verkar vara från skåne om sökningen stämmer rätt.

Och denne anonyma filur utryckte sig såhär;

Galet oansvarigt att skaffa barn utan täckning ekonomiskt. Varje barn kostar minst 1 miljon kronor, ofattbart att ni klarat er så här långt men verkligheten hinner väl ikapp när bidragen sinat.
/LDR


Och då svarar jag såhär;

Skaffa dig ett liv! Eller så tar du reda på fakta innan du ens skriver något. Vad vet du om mig och min familj? Bidrag? Vilka bidrag? Har jag någonstans skrivit att vi inte har enonomi för att försörja barnen? Vi försörjer våra barn utan socialbidrag, om det var det du menade, och egentligen har du inte med det att göra över huvud taget. Och om det vore så att vi hade socialbidrag så har vi betalat skatt för att kunna "utnyttja" den sorts hjälp om det nu skulle behövas (men det gör det inte). Och även om jag inte skulle få ett jobb, på en gång, efter föräldraledigheten så behöver vi inte söka sådan hjälp. Det är inget fel på hjälp sålänge man inte missbrukar det för att man inte vill försörja sig själv.

Och att ha fastjobb innan man "skaffar" barn är såklart jättebra men det är ingen säkerhet alls. Sparken kan man få närsomhelst ändå och speciellt om man blir gravid, fast av en annan anledning enligt den chefen förstås.

Jag förstår inte varför jag sitter och försvarar mig själv här heller, vår ekonomi rör bara mig och min familj egentligen. Men bara för att jag skrev att jag undrade vem tusan som skulle anställa mig, så ska man såklart skriva något dumt.. Vad trodde jag egentligen? Kom tillbaka och skriv samma kommentar om jag skriver att vi inte kan handla mat eller kläder till barnen. DÅ skulle  kommentaren ha passat in...


Jag såg nu att jag skrev "Men vi måste ju få in pengar och därför måste jag ju ha en inkomst" men med det menar jag mest att jag också vill dra in pengar, förstås! Vem vill inte det? Och klart att jag satsar på att göra det efter föräldraledigheten.


Igår träffade vi söta Livia för första gången. Oj, så liten man kan vara. Ella blev så himla stor och Elvis ännu större. Vi firade min kära mor och fick god smörgåstårta.

Idag var vi ned till bollnäs på stadens torg. Handlade lite kläder till Ella och en jackat till Elvis. Och mascaran förstås men den historian har jag ju redan dragit.

Ikväll såg jag förresten att David hade citerat mig på facebook tidigare idag, haha!
Vi såg någon slags insekt på en fönsterbräda på övervåningen och David lyckades inte få den att vilja hoppa ut ur huset så han slog på den men den levde fortfarande, varpå jag utbrast;

-Ska man döda dom ska man döda dom så dom dör!
Och ja... det kanske var lite småroligt sagt sådär....haha!

Vi bytte rum med barnen idag. Ella har ju sovit i sin säng i vårat sovrum fram tills idag men idag så byttte vi rum och Ella bor med Elvis. Vi kände att det var mest rättvist att Elvis och Ella får dela på vårat stora sovrum istället för det lilla. Vi får allt byta tillbaka senare när vi bygger ut för vi tycker om vårat gamla sovrum!

Det dumma nu är ju läggningarna. Vi lägger ju oss med Elvis och Ella somnar ju själv.. Fast en timme tidigare. Det gick bra ikväll iallafall men vi måste få Elvis att somna själv igen, som förut. Han gjorde ju det fram tills vi flyttade in i huset. Men i huset hade han inget eget rum direkt och golvet i vårat sovrum knarrade så himla mycket att han blev jätteledsen när han verkligen hörde hur vi gick ifrån honom.  Så när han sov i spjälsäng så stannade vi i rummet (även i hans rum) och när han fick stor säng så lade vi oss med honom, himla dumt. Synd alltihopa eftersom han somnade så himla bra själv från början. Men det löser sig nog! :)

Nu ska jag kika runt lite innan jag springer upp och lägger mig i sängen. Vi får se om jag råkar gå in till fel rum först, haha!

Kommentarer
Postat av: Sofie

fyy vad trist med folk som lämnar sånna kommentarer.. bry dig inte Kaisa..

2009-03-21 @ 00:07:23
Postat av: Tina

Söt hon va din lilla syster dotter =) Blir sugen på en till jag när jag ser dem små liven =D

Postat av: Frida

Bra Kaisa att du står upp för dej själv!!

Ja fattar inte hur vissa människor tänker ibland. Den där människan är säker nån 40 -åring som stör sej på alla unga mammor som får barn idag.

Heja Kaisa!;)

2009-03-21 @ 10:48:30
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Angelica

Men fy fan .. hade människan väldigt tråkigt eller, undrar om han el hon skulle våga säga det öga mot öga? Men du gav ett väldigt bra svar!! Heja Kaisa!

2009-03-21 @ 19:58:07
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja stå på dig Kaisa du är bäst och kan svara för dig jätte bra det du skicka!! Är säkert nån som är avundsjuk på dig el. har ingen annan att kritisera helt enkelt. Jätte fina kort på Livia och min Alexander! Kram

2009-03-28 @ 23:03:13
Postat av: Carina

Ja du gör det jätte bra Kaisa!! Stå på dig för du kan verkligen svara för dig. Jätte fint kort på Livia och min Alexander! Du är bäst kram Carina

2009-03-29 @ 22:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback