kassa barn


Dessa tre bilder var de enda jag hann ta idag innan jag struntade i kameran och umgicks med barnen istället.
Hahaha.. måste bara flika in med en grej. Jag skrev såhär inom parantes i föregående mening;
(kassa men söta barn)
Och då menade jag förstås - kassa bilder men söta barn. Nu när jag läste igenom det så lät det ju som att jag hade kassa men söta barn, haha.














Tjenamors!
Imorse hoppade jag och barnen på bussen till Bollnäs. Trottoarkanten vid busshållsplatsen var inte plogad så det gick inge vidare alls att få in vagnen i bussen utan hjälp. Som tur var slapp jag fråga någon om hjälp eftersom den snälla busschauffören kom självmant och hjälpte till.

När vi kom till Bollnäs så gick vi genom den nya tunneln till gärdet och öppna förskolan. Elvis tyckte om alla fina "lampor" , eller vad man säger, i tunneln.

Väl där så var det ingen man kände där men vi satte oss i lekrummet och barnen fick strutta runt bäst de ville. Ella är då inte blyg på en fläck hon inte, lilltjejen. Hon kröp upp i andra mammors famnar utan problem och brydde sig inte om att jag var en bit bort. Annars brukar hon vara rätt allvarlig första kvarten när hon träffar folk och sedan dyker det söta flinet fram.

Båda barnen verkade hadet roligt. Kanske roligt för Ella att se att hon inte är ensam i världen om att vara så liten också? Hon har ju aldrig träffa någon i hennes ålder tidigare, bara från Elvis ålder och uppåt tror jag mig veta.

Vi var väl där i nästan två timmar innan vi begav oss till mina föräldrar och gav barnen lunchen där istället innan det blev dags för bussen hem till Hällbo igen.

Bussen kom och jag väntade på att dörren bak skulle öppnas sig. Jag väntade... och väntade... och väntade men dörren ville inte öppna sig men det hördes att den försökte öppna sig. Sedan dök busschauffören ut genom dörren (en ny kvinna jag aldrig sett förr) och berättade att det var något fel i systemet. Hon frågade om det gick att få in vagnen i dörren där framme istället och nej, det är ju helt omöjligt med syskonvagnen. Jag blev en aning nervös och funderade på hur jag skulle göra istället. Som tur var så fanns det snälla killar på bussen som erbjöd sig att sparka på dörren medan hon tryckte på "öppna-dig-dörrjäkel-knappen" och tillslut öppnade den sig!

När jag fått in vagnen så sa chauffören att jag inte behövde komma fram, jag skulle istället stå kvar och hålla i vagnen. Konstigt, tyckte jag. Menade hon att jag fick åka med gratis eller skulle jag komma fram och betala när jag var i Hällbo istället? Jag körde på det sistnämna men hon sa att hon bjöd på det eftersom det krånglade. Snacka om att ha haft tur med busschaufförer idag, det är sällsynt med snälla chaffisar! Jag tyckte då inte att det var något jobbigt för mig, tog ju inte sådan lång stund.

Barnen slocknade på bussen (kl 13) och sov i vagnen, utomhus, till halvtre. Jag var ute undertiden och passade på att fotografera litegrann.


Igår tog Ella tre steg, helt självmant, utan att vi lockade henne med något. Innan har hon bara tagit två steg i taget! Jag minns hur det var med Elvis.. Helt plötsligt en dag så räknade man upp till 20 steg på raken och man blev helt överlycklig, haha!

Idag råkade jag lämna kylskåpet öppet en sväng när jag lagade mat och då lyckades hon hitta buljong på något vis och gav ifrån sig en konstig min efter att hon smakat, busungen.

Alltid när elvis gör illa sig så vill han att vi ska blåsa och när vi har gjort det så säger han alltid:
- Nu är det bättre..
Det låter så himla gulligt! Och om jag skulle ha ett sår eller något så vill han blåsa och säger sedan:
-Är det bättre nu?

Nej nu ska jag leta reda på en bild på min kära mor som har blivit medlem på facebook!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback