Gjorde välling själv


En bild som jag tog igår


Vet ni vad Elvis gjorde ikväll? Eller ja, det vet ni ju inte men det ska jag minsann berätta!
Han hade Ellas flaska med vatten i och försvann in i köket. Strax efter kommer han tillbaka, stolt som tuppen, med välling i flaskan. Han hade alltså gått in i köket och kommit på att det skulle vara gott med lite välling. Vällingspåsen stod kvar på bänken sedan jag gjorde en flaska åt Ella och det var bara att ta ur matskedsmåttet och börja på.

Både jag och David började fundera på hur det nu såg ut i köket. Vi föreställde oss ett kök med vällingpulver överallt och vi blev svettiga av bara tanken, haha! Vi blev en aning förvånade när vi fick se att han inte hällt ut alltihop och såg att det bara hade kommit lite bredvid påsen från när han körde med måttet från påsen till flaskan. Det stod en stol nedanför bänken också, undra vem som ställt dit den? ;)  Våran busunge!


Det gick iallafall bra med försäkringssnubben och det ordnade sig med pengar.


Ni ska bara se hur Ella och Elvis busar med varandra nu för tiden. De brottas och man skulle egentligen tycka att Ella skulle bli ledsen för att Elvis lägger sig på henne men hon bara skrattar och älskar när han håller på och busar. Man märker även att Ella redan kan "jävlas" med honom. Hon vet så väl att han ibland inte vill att hon kommer och tar det han håller i eller drar i honom och ändå så fortsätter hon. Man ser verkligen på henne att hon gör så ändå för att "jävlas" eller hur man ska uttrycka sig.

Och Elvis är så himla go med henne ibland.. Om hon gjort sig illa så vill han krama henne och säger "guuuuummmaaaan". Fast ibland (alltså inte när hon gjort sig illa) kan han putta bort henne också för att han inte vill att hon också ska vara där han är och då säger han sedan helt oskyldigt
" Ella LEDSEN!!" och tittar på oss.  Men han har lärt sig att säga förlåt iallafall så nu är det bara att få honom att förstå att man inte kan puttas för att få som man vill. Vi har lärt honom att säga "nej, Ella!" istället och det kör han med ibland iallafall.


Ella klättrar upp för trappan så nu är det stenhård koll på att grinden är stängd igen. Vi har ju kunnat ha den öppen nu eftersom Elvis kan gå i den själv. Skönt att Elvis kan öppna den själv iallafall. Hon följer efter Elvis och oss överallt och med en jäklarns fart. Att vinka är jätteroligt också.

Något som jag tycker är så himla gulligt med Elvis är att han alltid säger "tack då Mamma/pappa" när han fått något och det låter så sött.  Och det roliga med honom är att hans eget namn var bland de första orden han sa när han var liten och ändå så säger han inte det nu. När jag frågar vad han heter så säger han "ja/jag" och pekar på sig själv och frågar vad jag heter istället. Han kan ju alla namn på barnen hos dagmammorna och har sagt "Elvis" när han var jätteliten och någon enda gång nu när han varit över två år men ändå så vägrar han, haha.

Han älskar verkligen sin dockvagn. Och dockan som han fick i julklapp var inte dålig den heller. Och det är så himla roligt att se när barn leker för de gör verkligen som de ser sina föräldrar göra.


Ja, som ni redan har märkt så blev detta inlägg väldigt "flummigt" eller vad man ska kalla det men jag orkar inte ändra på något nu. Så ni får ursäkta att inget hänger ihop!

Kommentarer
Postat av: Frida

De är bara kul att läsa vad du tänker på.....så de spelar ingen roll om de är flummigt:)

Kraaam

Postat av: Camilla

Tack. :) ja det är malm :) Så fin! Kram.

2009-01-14 @ 22:24:41
URL: http://annacamilla.blogg.se/
Postat av: sara

skitbra inlägg! :)

2009-01-15 @ 01:17:31
URL: http://sarablabar.blogg.se/
Postat av: Ronja

Det där med att Elvis inte säger sitt namn och säger jag/mej ist fick mig att tänka på min lillebror när han var i samma ålder.



Min storasyster satt och snackade med bror



mimmi-vad heter du?

Kalle-meeej!!

mimmi- neehe, du heter inte meeej

kalle- jaaag!??

mimmi- haha, nej vad Heter du?

Kalle- (ler) kalle ( fast på mer "bäbis" språk då.

Mimmi som blir helt till sig för hon lyckades få han säga sitt namn frågar johan ( mimmis dåvarande pojkvän) om han hade hört att kalle sa sitt namn. men det hade han inte.



Mimmi- vad heter du?

Kalle- jag??Mejj??



haha så söööt!

2009-01-23 @ 19:30:33
URL: http://roonjajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback