"Nytt liv!"

Klockan är bara nio och jag gäspar som en tok. Det blir nog en tidig dejt med John Blund ikväll, om jag får gissa. Fast det är ju skönt att sova så jag ska inte klaga!

Imorgon ska jag börja med mitt nya och nyttigare liv!
Motion skall finnas på schemat varje dag och jag måste försöka minska massor på kolhydratintaget. Det är ju helt omöjligt att gå ned i vikt genom att bara sitta hela dagarna och sedan slänga i sig världens portioner med pasta osv.

Jag har tänkt att jag ska cykla på motionscykeln varje dag, helst innan frukost. Det beror ju lite på om Elvis låter mig cykla och går det inge vidare så får jag köra på kvällen. Armhävningar och sit-ups måste jag också ta tag i om jag vill få bort hängmagen.

Jag ska försöka göra iordning ett schema för både måltider och motion, lättare att ha det bestämt och uppskrivet. Sex gånger om dagen ska jag äta så det blir lite mellanmål. Någon som har tips på bra mellanmål? Morot har jag kört med förr och det fungerade bra. Hinka i mig vatten ska jag göra också!

Jag hoppas verkligen att motivationen håller i sig nu för nu jäklar! 13 kg har jag som mål att gå ner tills i sommar. Fast jag blir glad bara jag går ner någonting.

Så imorgonbitti, efter att jag lämnat Elvis, ska jag väga och mäta mig! Bra att hålla koll på både centimetrar och kilon, det är ju inte alltid det syns på kilon.


Nu byter vi samtalsämne (skrivämne?)....

Ni vet den där perioden som Ella hade för någon vecka sedan? Då jag skrev att jag fick bära på henne hela tiden och hon var väldigt svårlagd? Den gick över bara någon dag efter det inlägget, jätteskönt! Så nu är det väl bara att njuta tills nästa period dyker upp, haha!

Jag skrev ju om att jag hade ont i min tunga för ett tag sedan också. Det hade jag ju i kanske en vecka och sedan blev det bättre men då åkte David på det istället och det blev till och med värre för honom. Vad tror ni händer nu när hans tunga börjar bli bättre? Såklart.. nu har ju jag börjat få ont igen. För någon timme sedan kände jag av en liten blåsa/ett sår, eller vad tusan det är, långt in på sidan och nu har det blivit på båda sidorna. Jäkla skit! Nu hoppas jag på att det inte blir som sist då hela sidorna var knottriga och skavde, samtidigt som det kändes som om jag bränt hela tungan.


Imorgon blir det till att ta bussen med alla skolbarnen till Västansjöskolan för att lämna Elvis. Det blir nog roligt för honom att leka av sig med sina kompisar.

Ja, men nu ska jag försöka peppa mig själv och göra ett schema. Lägger in lite bilder imorgon istället. Har ju några bilder på Elvis från när vi pimplade i lördags och lite andra bilder.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: sara

Go Kaisa! Go Kaisa! Fil eller yoghurt med mindre än 3 % är väl ett bra mellanmål kanske? All frukt förutom banan och sådant som innehåller en massa kolhydrater.. Enligt GI kan man äta äpple, päron, apelsin.. Lycka till! Kram

Postat av: Frida

Härligt Kaisa! Jag håller tummarna!!:)

Kraaam

2009-01-26 @ 11:40:28
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Tessis

Frukt, grönsaker, hårdbröd, omelett, äggröra, té, nötter, avokado, fil, lättsockrad yoghurt med bär i, makrillfilé i tomatsås.. Det finns hur mycket gottis som helst! :D

2009-01-26 @ 17:08:08
URL: http://tengstrom.blogg.se/
Postat av: Pedersen

Jag håller tummarna för dig! Men du verkar ha rätt tankebana och inställning! Man bör inte gå ner mer än 3-5 kg i månaden för att det ska vara hälsosamt och behålla samma vikt, har jag hört! Ha inte för stora förväntingar så att du inte tappar motivationen! Det är nog viktigt :)



Kram

2009-02-02 @ 20:49:20
URL: http://mypedersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback