smyga


Elvis skrattade, Ella skrattade tillbaka, Elvis skrattade igen... och så fortsatte det så.
Glömde lägga in denna bild häromdagen!



Jag tänkte att det kanske är dags att jag smyger in några ord i ett inlägg här kanske. Vet dock inte riktigt vad jag ska få ur mig för meningar men det löser sig nog;

I torsdags var jag och Ella iväg på bvc. Hon var nu 71cm och vägde 8400 (någonting..), dröjer nog inte lång tid alls innan hon växer ikapp Elvis. Det kommer nog att bli så, eftersom det bara är 1 år och (nästan) 8 månader mellan dem. Ingen av mina små snuttar är ju speciellt långa heller men så länge de följer sin kurva så är allt okej. Ella låg på medelkurvan nu helt plötsligt, den har nog Elvis aldrig legat på. Han ligger på strecket under tror jag. Mina små kortisar! Jag hoppas att dom får lite längd från sin far också, haha!


Ikväll fångade jag Elvis med videokameran när han spelade gitarr. Vi har ju totalt glömt bort att filma honom när han gör det så det var verkligen dags nu. Det är jäkligt synd att jag inte har en kabel så att jag kan lägga in filmerna på datorn. Hade jag det så skulle jag filma mycket mer och delat med mig av en massa roliga filmer här på bloggen.  Ibland kan det ju vara rätt svårt att beskriva något roligt barnen gjort under dagen och har man istället en film på det så blir det genast mycket lättare (och roligare)!


Motionen och maten går fortfarande bra, motivationen hänger kvar fortfarande! Jag har motionerat något varje dag denna vecka, mest cyklat här hemma. Fast i torsdags när jag var på väg hem från Bollnäs med bussen så hoppade jag av 3 kilometer (eller hur långt det nu är) innan och gick den lilla biten hem. Då kände jag mig lite duktig iallafall och skippade cyklandet den dagen. Man måste ju faktiskt tänka på att jag inte rörde mig överhuvudtaget innan jag började i måndags, så lite duktig är jag väl?

Maten går det också, som skrivet, bra med. Halva tallriken med grönsaker och endera ingen pasta/ris/potatis alls till eller så tar jag en pytteliten skvätt, som ett tillbehör. Jag äter nog en tiondel pasta (osv) per middag nu, om jag gör det, högst. Alltså om jag jämför med innan. Ikväll t.ex, när vi åt spagetti och köttfärssås, så tog jag bara några få spagettin, köttfärssås och massa sallad. Sedan så bakade jag ihop allting så att det inte kändes som att jag bara åt köttfärssås! Annars så har det ju alltid varit helt jäkla tallrik med spagetti.

På måndag ska jag väga mig och möjligen mäta. Vet inte riktigt hur jag ska göra eftersom jag mätte mig i onsdags, två dagar senare.

Imorgon ska vi fira min syster som fyllde 30 år i torsdags och då kommer min andra syster hem med sin familj också, så då kan vi fira henne lite i efterskott också. Så då blir det ju hela familjen som träffas då! För er som inte vet så har jag en syster i Mora, en syster härifrån och en bror som också bor här (med det menar jag Bollnäs).

Dags att sova snart kanske?

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: sara

Du är SÅ duktig! Keep going strong! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback