Jävlas med mig

Godmorgon!
Det är kallt utomhus. Jag kan ju berätta för er att det säkerligen är kallt bara för att jag skulle ut nu på morgonen. Det sitter någon jäkel och jävlas med mig!  Fast det var ju inte så kallt, jag överdriver lite bara. Snöar gör det också. Jag som tyckte att den gärna fick smälta bort helt och hållet nu men ändå så ska dessa moln spruta ned lite till. Det blir säkert snö i maj i år också.

Halvåtta imorse ringde telefonen här hemma och det var Elvis dagmamma som hördes i luren. Hon var sjuk och berättade att Elvis kunde vara hos en av de andra istället. Det är det som är så himla bra här. Alltså att det finns tre dagmammor och Elvis har varit hos allihopa någongång.  Om den ena är sjuk så har man en vikariedagmamma att gå till och om den ena är ledig (de har en ledig dag i veckan) så får Elvis gå hos en av de andra om han måste vara där den dagen. Jag brukar dock ha Elvis hemma den dagen. Det jag vill ha sagt (skrivet) är iallafall att det känns så himla bra att man trivs bra med de tre dagmammorna som finns här och att de är väldigt bra!

Elvis går runt bordet just nu och hittade precis Elvis gitarr. Tänkt vad mycket av Elvis saker som hon kan fingra på nu utan att han skäller ut henne. Gitarren är ju väldigt helig för honom och den får hon INTE spela på när han är hemma. Nu kom hon dock hit till mig istället och sitter i soffan. Nehepp.. nu var det att sitta på bordet som gällde och att komma åt datorn.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback