Försäkringssnubbe

Idag är middagssovningen som den brukar  vara för ungarna. Jag brukar ju alltid hålla Ella vaken tills vi har ätit lunch och Elvis också ska dreggla kudde. Så nu har de precis somnat båda två. Så himla skönt när de sover samtidigt istället för att den ena är vaken när den andra sover. De väcker ju varandra när de låter och håller på.

Nu ska jag försöka göra mig klar och plocka lite här. En försäkringssnubbe kommer nämligen vid tre för att kika i våran källare för att se om vi kan få ut våra förstörda kläder, handukar och påslakan på försäkringen.

Det var ju stopp i kommunens avlopp här i hällbo förr förra fredagen och då fick vi in en massa vatten i källaren. Och vi hade ju en massa högar med kläder där nere för sortering. Påslakan och handukar som skulle tvättas och en jäkla massa kläder överallt som skulle sorteras eftersom vi inte använde vissa längre. En bombnedslag alltså. Men nu fick vi ju slänga alltihop.

Vi hade kartonger med böcker och sådant där nere sedan vi flyttade in  också. Det blev såklart också förstört. Till och med några skolfoton, trist.

Men förhoppningsvis kan vi få ut lite på försäkringen så vi kan köpa lite nya påslakan och handukar. Det som skulle tvättas där nere var ju sånt som fick ligga kvar eftersom vi prioriterade att tvätta alla kläder hela tiden och det fanns redan rena handukar och påslakan. Väldigt synd på kläderna också. Det var sånt som inte heller hade packats upp riktigt från flytten, haha. Eller ja, packats upp i högar.  Så det var ju både sånt vi egentligen använder och inte. Vi är så himla lata!

Så nu är det bäst att jag sätter fart. David får skjuts av mina föräldrar hem hit vid två-tiden eftersom han samåker och inte har någon bil. Han försökte låna bil av sin ena syster först och erbjöd sig att betala bensin eftersom han var tvungen att ta sig hem men det gick tydligen inte. Så mina föräldrar erbjöd sig istället, snällt! Anledningen till att David måste åka hem är ju såklart för att jag inte kan gå ner i källaren när snubben är här, inte heller gå ut och visa att säckar som vi ska slänga eftersom barnen är hemma.


Elvis har förresten både kissat på pottan och i kalsongerna idag, haha. Tog på honom kalsongerna efter att han varit duktig och kissat på pottan, tji fick jag och det kom en skvätt till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback