Bilstolarna tog slut









Godkväll!
Idag riktade vi bilen mot Söderhamn och Barnens hus. Innan vi drog iväg stannade vi till på max och käkade lite lunch i bilen. Elvis passade då på att sitta i sin pappas knä och leka lite med ratten och alla knappar som han lyckades komma över.

När vi kom till Barnens hus så såg vi att det bara fanns två bilstolar kvar av de som kostade 1000 kronor mindre än vanligtsvis. Ett annat par stod och tittade på dem också. Kort och gott - Vi röck åt oss en varsin (paret och vi alltså) och sedan var de slut. Vilken tur att vi åkte dit idag!

Vi bestämde oss för att det var dags att köpa en spis åt Elvis (och Ella) också. Vi tog den billigaste eftersom vi inte har råd att lägga ut 700 spänn på en spis bara för att de är snyggare. Barnen bryr ju sig inte om vilken färg eller form (eller märke) den har, huvudsaken är ju att det är en spis. Visst hade jag gärna köpt en snyggare men då ska man orka lägga ut 400 kronor mer på en spis som bara jag bryr mig om att den är snyggare, haha! Den svarta (snyggare) spisen i samma märke kostade 100 kronor mer än den röda, synd. Den svarta kanske håller bättre än den röda, vad vet jag haha! Men då är dessa ändå mycket billigare än andra som jag har tittat på tidigare. Någon som har erfarenhet om barnspisar? Håller de svindyra mycket bättre än de billigare? Brio vs Micki t.ex ? Det är i och för sig lite mer plast på den vi köpte kanske. Jaja, gjort är gjort! Visst hade vi kunnat väntat och köpa en dyrare senare men jag kände att han behövde en nu.


Elvis blev iallafall glad över spisen och kaffepannan som vi köpte och det är ju huvudsaken!

Uppdaterat senare: Jäkla skit! Nu såg jag på internet att vita brio-spisar inte var mycket dyrare än den vi köpte. De är ju helt i trä också, de kanske håller bättre? Rackarns! Jag trodde att de var dyrare så jag kollade säkert inte ens på priset på barnenshus. Jag får alltid ångest om upptäcker att jag kunde köpt något mer hållbart för ungefär lika pris...


Innan vi for hemåt igen drog vi iväg till Davids föräldrar och hälsade på dem. Även Davids farföräldrar så det var trevligt!








Imorgon kommer Nini, hennes arbetskompis Lina och deras barn hit för att bli fotograferade. Det trökiga är att jag har glömt att fixa ett svart lakan att ha på golvet så att man kan ta helkroppsbilder. Och jag skulle vilja kunna fota med vår lilla barnsoffa utan att behöva pilla dit svart på golvet i photoshop, haha! Fast det går ju det med.

Innan de dyker upp ska jag springa iväg med Elvis till dagmamman. Synd att han ska dit eftersom han missar att träffa Fredrik (Ninis son) och de andra barnen. Men å andra sidan så är det nog lättare att fotografera om jag bara har ett barn att ta hand om. Och det bestämds ju redan förra veckan att Elvis ska dit imorgon.

Jag måste även ta hand om bombnedslaget som har bildats under helgen. Fast vi har ju alltid ett bombnedslag här så det är inget ovanligt, haha.

Håll tummarna för att bilderna blir bra!

Kommentarer
Postat av: Lina

Theo har en Brio spis som han fick när han fyllde år och den kommer från Ö&B och kostade under 200 kr tror jag. Ibland kan dom ha samma leksaker där som på Barnens hus och är mycket billigare. Den håller än faktiskt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback