Forsa

Tjenis!
Igår drog jag iväg till Forsa igen. Och hade en rackarns tur denna gång och fick åka med svärföräldrarna som ändå skulle åka ditåt. Fast de åkte tidigare för min skull, snällt!

Jag tycker om att åka till Forsa och träffa de andra i gruppen, läraren och allt! Jag blir så otroligt inspirerad på något vis av alla där som är så himla duktiga. De tar så himla fina  bilder och jag vill bara hem och fota för att komma till samma punkt jag med! :) Och vad mycket man kan lära sig av varandra! De flesta i gruppen fotar ju i olika inriktningar eller vad man ska säga.

Synd att bilderna i mitt projekt inte visar hur mina bilder ser ut som bäst, eller hur man ska säga/skriva. För jag kan ju inte riktigt planera i förväg när det gäller nyfikenheten. Det är ju annat när det är arrangerade bilder :) Fast det har väl sin charm med ögonblick också! Men är nååågot less på dåligt ljus på bilderna just nu, haha!

Men jag ska ju se till att börja med lite andra projekt vid sidan av också. Lite mer arrangerade bilder där jag kan ljussätta och bestämma hur allt ska se ut. Spännande! Har två stycken som jag har funderat på men ska klura lite mer och se om jag kan gräva fram något vettigt ur skallen. Kanske har jag något undangömt??

Det var iallafall Anna Klarén som kom och föreläste denna gång och det var jättebra! Hon kommenterade bilder och pratade med oss i projektåret och fotoåret innan också. Väldigt intressant! Och idag så tittade vi på några filmer om fotografer och även det var så himla kul eftersom jag inte har sådan stor koll på kända fotografer.


Så jag har haft det himla bra med andra ord. Är så stolt över mig själv som faktiskt vågar åka iväg på saker själv nu. Fast nu är det ju inte nå pirrigt längre. Men att jag vågade första gången. Jag är ju inte sådan! Eller var inte. Jag är ju så himla rädd för att göra bort mig och bli dumförklarad. Men jag har  vuxit mycket som person det senaste året. Hoppas att det fortsätter!



Imorgon kommer Nini, Jörgen och Fredrik hit för att bli fotade. Ska bli himla kul och det blir nog säkert bra bilder. Håll tummarna ;) Kan väl inte bli annat med en sådan fin familj!!


Forsa:



Kidsen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback