25årsgräns på allt..

God morgon gott folk!
Jag är riktigt dålig på att slänga in ord och meningar i denna blogg just nu. Det är för att det är mycket annat i min skalle just nu och det blir nog bättre snart nog!

Vet ni vad jag är otroligt less på? Det ska jag minsann berätta:
- Att man måste vara 25 år för att kunna göra något alls! Att kunna få hjälp för att starta eget företag är i princip helt i möjligt om man inte har fyllt de magiska 25 år.

Starta eget-bidrag går inte för sig förrän om tre år. Att gå arbetsförmedlingens utbilningar går inte heller för sig. Och att ta ett starta eget-lån är också omöjligt innan 25 år. Jag som är så himla sugen på att starta eget inom fotandet! Och eftersom jag inte behöver hyra någon lokal i bollnäs så skulle det inte göra något att ha ett lån eftersom jag inte skulle ha andra utgifter, typ.


Om vi byter samtalsämne (skrivämne?) då...


Ella äter helt själv nu. Eller ja, det har hon ju gjort länge.. fast med händerna. Nu äter hon själv med sked och vi slipper lägga på maten på skeden för det gör hon också själv.

Hon går nästan fullt ut nu. Hon har ju kunnat gå länge ( tog första stegen strax innan 10 mån) men att krypa går ju fortare, haha! Men nu, de senaste dagarna, så har hon gått mer än vad hon krypit. För hon kan ju gå fullt ut om hon skulle vilja och nu verkar viljan finnas där! Hon har blivit så himla stor och härmar allt som Elvis gör. Snart blir hon 1 år och jag bara funderar på vart tiden tog vägen? Liten blir stor!

Och Elvis, min kära son, han är så himla snäll och hjälpsam. Som tillexempel iförrgår när jag hade kladdat på min tröja och stod och beklagade mig så kom han och frågade om han skulle hämta papper. Han kom med en pappersrulle och medan jag torkade så sprang han tillbaka med toalettrullen till badrummet och sedan kom han tillbaka med frågan om han skulle spola ned pappret åt mig, haha.

Men oj vad trotsig han är just nu. Testar alla gränser som finns och jag undrar om det inte är en tidigt treårstrots som smygit sig fram! Mycket det att han sitter och tittar på oss och fortsätter med något som vi sagt åt honom att sluta med.


- mamma.... Ella inte göra så!!





Mina tre systerdöttrar. Julia 7 år, Ängla snart 5 år och lilla Livia 4 veckor!




Foto: David Malm.
Fina bilder som David tog på barnen med studiosetet i förrgår! Jag måste försöka fota  barnen lite idag jag med.. Var alldeles för längesedan jag fotade mina egna barn med studiosetet!  (nu kom jag dock på att jag tog några snabba bilder igår som ligger i kameran än)


Kikade precis i kameran och där ligger det massor med bilder. Mestadels sånna som David har tagit eftersom han i princip beslagtagit kameran de senaste dagarna, haha! Men några har jag tagit iallafall, t.ex då när Elvis sprang ut i blöja, skor och mössa igårkväll. Lägger upp lite bilder ikväll!

Kommentarer
Postat av: sandra

Kevin är precis likadan, tror att han har sin 3-års trots nu eller nå :P testar alla gränser, säger nej till allt osv... om de inte vore för dom små stunder då han är jättego skulle man aldrig palla :P

Postat av: Helen

Ozzy tackar :)

2009-04-15 @ 15:56:32
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Eva Sturesson

Fina bilder

2009-04-15 @ 21:28:15
URL: http:// evasturesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback