Första tanden


Jag hittade denna mysiga bild på Elvis som togs i Maj.


Gofisan. 6½ månad.

Godkväll gott folk!
Igår fick Ella sin första tand. Jag skrev ju förr (när hon var 4 månader) att hon fick tänder men det var visst inget, konstigt nog. Både jag och David kände ju att det var vasst. Ganska skönt att hon inte fick några då faktiskt eftersom vi trodde att hon var på väg att få kindtänder, jisses. Men nu är det bäst att passa fingrarna för de är så himla vassa när de är nya. Jag tror mig minnas att Elvis bet hål på tovas finger när han nyss fått tänder, haha!

När jag ändå är inne på Elvis så kan jag ju säga det att han har varit jätteduktig med att vara utan napp. Ingen napp har varit i närheten av hans lilla mun sedan han sov middag i söndags. Det känns riktigt bra att vi slutar med den nu så vi slipper en helvetesvecka när han är runt 3-4år.  De första två nätterna frågade han inte ens om nappen men igår och i förrgår så var han övertrött och då snyftade han fram lite tjat om napp.  Det trista är väl att det tar lite längre tid att lägga honom eftersom det tar lite längre tid för honom att komma till ro. Så han tjottrar på och skojar lite först innan han somnar. Med nappen så var det ju automatiskt så att han la sig ned för att sova. Han kan fråga om nappen ibland men inte så att han blir ledsen eller så, skönt.


Tog den här bilden när jag var på väg att hämta Elvis hos dagmamman idag.
Roligt att det blir mörkt vid klockan tre..........



Ni som har barn förstår nog vad jag menar när jag säger att man verkligen märker hur fort tiden går när man har barn. Man håller ju koll på hur gamla de är osv och då inser man verkligen hur fort tiden går/har gått. Ella blir 7 månader den 29e och det känns verkligen inte som att det har gått hela sju månader! Och ännu värre med Elvis... det är ju för tusan två år och snart tre månader sedan den lille filuren dök ut genom magen (bokstavligt talat, haha).

Nä nu ska jag kika runt lite snabbt och sedan dra med mig valkarna upp till sängen.

Sov gott!



Kommentarer
Postat av: M

Man skulle kunna tro att bilden är tagen nyss, för hans hår är ju lika långt igen ;)

Postat av: Linda

Ja tiden går verkligen så otroligt fort när man har barn... Min var bebis nyss, men nu är hon 4 år och stora damen!! Förstår inte riktigt att det gått 4 år...

2008-11-22 @ 10:04:12
URL: http://lindacharlottandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback