Elvis svor

Elvis hostar, Ella är snorig och jag har ont i halsen. Då kan man ju undra när David ska få feber eller något annat eftersom det verkar som att vi delar på en förkylning allihop, snacka om team-work!

Ella ställer sig i krypställning nu och jag tror minsann mig veta att hon nog kommer att krypa runt här tidigare än vad Elvis gjorde vid 9 månaders ålder. Han ställde sig i och för sig i krypställning vid sju månader men att hasa sig fram gick så mycket fortare än att lära sig att krypa. Ella hasar sig lite hon med och tar sig dit hon vill, sakta men säkert.

Elvis svor för första gången igår, rackarns! David och Elvis satt i fotöljen med ögonen riktade mot Monster Jam (eller vad det heter) och det var en bil som hoppade väldigt högt varpå David utbrast;
- Åh jävlar!

Det dröjde inte många sekunder innan Elvis hängde på  och sa det han också samtidigt som han var imponerad av bilarna. Nu gäller det att tänka på vad man säger för det finns en liten grabb här i huset som verkligen tar efter allt man säger och gör. Förhoppningsvis så minns han inte det ordet nu.

Ja men just ja! Förra veckan så fick det bli Lasagne till middag en kväll och då gjorde jag en extra liten också som inte innehåller salt. Jag mixade sedan den och frös in i barnmatsburkar. Det trista var nog att mixern började lukta konstigt och blev riktigt het så jag kunde inte mixa klart riktigt. Så när Ella ska äta en sådan burk så måste vi ha fixat en ny mixer. Kände mig lite duktig iallafall! Elvis var nog 10 månader innan han åt en hel måltid av något vi lagat. Och när han blivit ett år så slutade vi helt med burkjäklarna.

Igår var det farsdag så vi var iväg till mina föräldrar för att fira Jan lite. Jag och min bror köpte oxfilé till honom så att han skulle kunna njuta av presenten, gött. David fick en teckning av Elvis eftersom han sagt åt mig att jag absolut inte fick köpa något till honom i år. David är lite emot det där med fars- och morsdag men jag har brukat köpa något tilll honom från Elvis ändå. Jag tycker att alla mammor och pappor är värd en egen dag om året även om det gynnar affärerna väldigt mycket. Och man kan ju fira sin mamma eller pappa vilken dag som helst egentligen men om man inte har kommit sig för det så passar jag gott på när det ändå är den dagen. Men som skrivet - man behöver ju inte visa sin uppskattning just på den dagen.


Nu ska jag försöka vakna. Vi har visserligen varit uppe sedan klockan sju men det behöver absolut inte betyda att jag piggnat till än för det! Jag borde kolla om jag har några bilder i kameran också.

Ha en bra dag hörrni så ska jag försöka hitta tillbaka till mitt bloggande och uppdatera oftare igen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tråkigt och vara förkyld det är ingen höjdre man får alltid hoppas att det går över fort.

Hoppas allt är bra annars!

/Linda

Postat av: Linda

Tråkigt och vara förkyld det är ingen höjdre man får alltid hoppas att det går över fort.

Hoppas allt är bra annars!

/Linda

2008-11-10 @ 22:13:30
URL: http://lindadahlberg.blogg.se/
Postat av: eva sturesson

Haha ja barn gör inte som man säger de gör som pappa och mamma gör kram från fågelholken

2008-11-11 @ 11:50:44
URL: http://evasturesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback