Hjälp



Lite hjälp med städningen fick jag iallafall! Annars satt Elvis mest vid köksbordet med en tuschpenna i handen och papper på bordet. Han tokgillar att rita och han "säger" jämt åt mig att rita på samma papper. Han gillar att titta på det jag ritar och jag brukar försöka få till lite saker som han känner igen, djur osv. Vi brukar säga vad det är för färger på pennorna också och han börjar lära sig att säga namnen på dem iallafall men inte att para ihop dem med rätt penna, haha. "glåååå"=grå och "glöön"=grön.

Vi brukar räkna när vi gör iordning välling också och då kan han säga tåå (två), tjee (tre), fura (fyra) och feem (ja, typ fem?). Det låter lite gulligt.

Elvis slocknade nu vid kvart över tio och en halvtimma senare vaknade ella och just nu käkar hon så det är en hand på tangentbordet som gäller.

När som helst mellan nu och klockan ett kommer sotaren. Kan han inte komma nu så det är överstökat?

Vädret verkar ha ändrat på sig också. Kanske blir det en promenad efter lunch?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback