Visst finns mirakel!



Elvis och jag tog en promenad till affären idag och när vi kom tillbaka så stannade vi ute en stund. Att åka spark var inget som gick och det upptäckte Elvis ganska snabbt.



Ikväll hittade vi honom i skafferiet då han åt vällingspulver. Det syndes tydliga spår efter hans fötter också, haha! Han blev dock lite ledsen över att inte få fortsätta sitt bus. På bilden hade jag dock hunnit ta bort det mesta pulvret ur ansiktet iallafall, haha!



Elvis slocknade i pappas famn ikväll, helt slut.


Jag har börjat inse att vi måste börja packa en BB-väska eftersom det faktiskt kan starta tidigare och det vore ju trist att vara helt oförberedd. Vi måste bestämma oss för om vi ska låna Davids föräldrars spjälsäng till bäbisen och låta Elvis fortsätta att sova i sin spjälis eller om vi ska testa oss på en växa-säng redan. Det är frågan det och vi måste nog bestämma oss ganska snart, haha! Bvc-sköterskan rekommenderade att låta Elvis sova i spjälsängen tills han själv kan klättra ur den. Jaja, vi får se hur vi gör. Vi lär aldrig kunna bestämma oss!

Det är inte lång tid alls kvar tills bäbisen kommer men samtidigt känns det väldigt långt bort, weird! Svårt att förstå att vi ska bli fyra i familjen. Hur kommer Elvis att reagera? Vad blir det för en liten filur som kikar ut? Det återstår att se, spännande!

Det trista är att jag inte kommer att få bära Elvis något den första tiden efter snittet. Egentligen handlar det väl om veckor till och med. Han är i och för sig rätt stor och behöver inte bäras så mycket men det är ju mysigt ibland. Jag får sitta ned och kramas massor istället. Det enda jag får bära efter snittet är bäbisen (tur det iallafall!).  Skönt att David jobbar hemma och kan hjälpa mig att bära annat.

Vi kommer att ha barnvakt till Elvis första natten och sedan åker David hem  och är med Elvis. De kommer ju självklart att komma till BB men de sover hemma. Hoppas att jag slipper ligga flera dagar, man vet ju aldrig med snitt. Sist var det 4 dygn och då stod det "tidig hemgång" i journalen. Vill ju vara tillsammans med hela familjen. Läskigt  att sova där själv, haha! Och fy så ont jag kommer att ha. Minns att det gjorde skitont att försöka ta sig ur sängen varje gång på BB sist. Och att hosta/nysa är något jag helst vill undvika, jag minns första nysningen efter snittet sist, då skrek jag kan jag ju berätta! Inte beredd alls!

Nej nu måste jag nog uppdatera detta. Ska försöka lägga mig i tid om Elvis lillebror/lilleasyster vill lugna ner sig, haha!


Snart har vi två mirakel, snacka om lyckligt lottad!

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Hej Kaisa! Härlig grabb du har! Nästa bebis blir säkert lika go den! Önskar dig o din familj lycka till!

Postat av: catta

När jag hämtade Julia i dag så sa hon: Mamma, kaisa har en stor mage hon med en bebis i! Lät så gulligt!

2008-03-13 @ 09:43:20
URL: http://catttaengman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback