Pasta- och falukorvsgratäng a´la Kaisa

Elvis sov ju ingen middag igår, vilket resulterade i att han somnade i matstolen precis efter att vi ätit klart (tjugo över fem). Vi hoppades innerligt på att han skulle sova hela natten från dess. Jag skrev ju sedan igårkväll att han vaknade vid tjugoöver nio och bara grät. Han blev dock glad när han fick leka lite och somnade sedan om vid tjugo i elva så det gjorde inte så mycket. Imorse förstod vi dock varför han bara grät/skrek och slängde sig bakåt hela tiden och det var antagligen pga magknip för han hade bajsat rejält när vi vaknade imorse.



Här är Elvis i matstolen när han håller på att somna.
Stackarn var helt slut! Inte ens en kaka kunde hålla honom vaken.
95949-2640









Ikväll gjorde jag en Pasta- och falukorvsgratäng a´la Kaisa som faktiskt blev god! Jag tycker att det är roligt att exprimentera lite!



Bild 1 - Innan jag lade på ost
Bild 2 - med osten
Bild 3 - Efter en stund i ugnen och faktiskt ätbar!


Vad har hänt idag då? Inte mycket alls faktiskt. Elvis blev hämtad av dagmamman strax innan åtta och David stack ju till jobbet vid halv sju. Jag var så otroligt trött så jag slocknade och vaknade vid 13-tiden.

Började kolla runt lite vad vi hade hemma och exprimenterade ihop en gratäng som vi mumsade i oss när David kommit hem. Han stack iväg på träning strax efter maten så jag och Elvis fick mysa lite själva innan det var läggdags för honom. Elvis fick bada lite och det tackar han aldrig nej till. Strax efter klockan sju blev det läggdags och när John Blund gjort sitt så körde jag igång en maskin med tvätt.

Nu sitter David i soffan bredvid mig med ögonen riktade mot tv:n och jag skriver här samtidigt som jag småkikar lite jag också.


Måste bara säga det att jag trivs så otroligt bra just nu, med ett riktigt familjeliv! Det är så underbart härligt. Obeskrivligt.. Lyckan är total osv ;) :D Att David kommer hem varje kväll gör mycket.

Nu blir det till att hänga tvätt och sedan försöka dunka huvudet i kudden i tid! Elvis ska till dagmamman och jag ska plugga här hemma imorgon. Han lär dock vakna när David kliver upp ändå så vi får nog kliva upp jäkligt tidigt ändå, trots att vi inte ska iväg förrän kl 9. Det är så roligt att se honom på morgonen för han ligger och sover in i det sista. Och precis när David går ut ur rummet (Om elvis kommit till oss på morgonen och ligger i vår säng alltså) så slänger han sig ur sängen och följer med David ned.

Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: catta

Va go gratängen såg ut!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback