Bröllopsfest






Ovanligt att jag skriver inlägg här i bloggen vid denna tid? Njae! Jag måste tusan bättra mig och skriva lite inlägg på dagen också.

Ikväll hittade jag en utbildning som jag genast blev intresserad av. Till min besvikelse såg jag att anmälningsdatumet redan var varit och att Matematik B var något förväntades, rackarns. Jag skickade iväg ett mail för att se om det fanns några platser kvar och hur noga de isåfall var med denna dumma Matte B. Det är en webbdesigner-utbildning på distans och den börjar i augusti, så vi får allt se hur det går. Den är säkert redan överfull eller så totalvägrar de att anta någon som "bara" har matte A, haha!

David har semester nu, har jag nämnt det? Skönt att ha någon hemma här om dagarna men jag är så himla rastlös hela tiden. Jag vill hitta på någonting hela tiden men det finns inte mycket att göra. Om det fina vädret hade stannat kvar hos oss, istället för att dra vidare, hade man ju kunnat roa Elvis med att gå iväg till badstället här i Hällbo iallafall.

På lördag ska vi iväg på bröllopsfest! Våra vänner, Sandra och Klas, ska gifta sig. De ska gifta sig borgerligt och bara inför sina föräldrar (tror jag?) så vi får inte vara med under vigseln men vi är bjudna på festen, riktigt roligt. Vi har dock inte bestämt oss riktigt än för hur vi ska göra med Elvis och Ella. Vi funderar på om vi ska ha barnvakt och "festa" lite på festen eller om vi ska ta med oss dem. Sandra sa att vi fick göra som vi ville men att det vore roligt om vi ville partajja lite. Beslutsångest som aldrig förr! Det är ju alltid jobbigt att vara ifrån sina barn, speciellt första gången. Ångestladdat! Och jag är ju en sådan person som är rädd för vad folk tycker och tänker om mig.

Jag hade barnvakt till Elvis när han var 5 månader första gången eftersom David jobbade borta och då tyckte jag att det kändes tidigt, haha! Jag var ut en gång till efter två veckor eftersom jag fyllde 20 och då var jag noga med att berätta för alla som jag träffade att jag bara var ut igen för att jag fyllde år, haha! Ville inte att folk skulle tycka något dumt om mig.

Jag tänkte att vi skulle vänta med att bestämma oss tills nu för att se hur Ella är osv men hon sover och äter bra så det är ju inga problem där iallafall.

Dagen efter bröllopsfesten ska vi iväg till Davids föräldrar eftersom det är släktträff där. Hela Davids pappas sida. Så det blir ju att ta det lugnt på lördagen om man ska orka vara trevlig dagen efter, haha!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns på gina tricot för 149 kr ;) i många färger!

Postat av: Malin

Vi har då lämnat bort Truls nån gång, inte en hel natt/kväll då, men du känner ju dina barn bäst och vet om de skulle gå bra och lämna bort dem eller inte. De verkar ju vara så snälla!

2008-07-08 @ 08:45:01
URL: http://malinsundqvist.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag tror inte det är någon som tycker och tänker något illa om dig för att du lämnar barnen med barnvakt för en kväll. Ni bör göra precis som ni känner för tycker jag. Det kan väl vara skönt att bara behöva ta hand om er själva för en kväll också? Det är ju inte så att barnen kommer att fara illa av att ha barnvakt. Men jag tror att alla också förstår om ni känner att det är för tidigt att lämna bort Ella och det är ju självklart att ni tycker om att vara med era barn.



Hoppas det blir en trevlig fest i alla fall så ses vi på söndag!

2008-07-08 @ 12:22:48
Postat av: Lisa

Skaffa barnvakt och njut med era vänner en kväll! Det är ni värda och barnen mår bara bra om ni har det bra och roligt.. Du ska verkligen inte ha ångest över nånting! Alla behöver ta hand om sig själva ibland.. Så de så! Du, hur ändrar man font och stil på överskriften på inläggen? Hjäälp! kram

2008-07-10 @ 20:19:01
URL: http://fliza83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback