På akuten i Lund

Davids Faster, Anna, ringde mig för ett tag sedan. Hon hade kommit på vad kocka nog betyder - Kolla! Och hon har nog rätt i det. Jag säger ju både titta och kolla när jag pekar på saker så han säger nog kocka istället. För han använder det ordet när han pekar på olika saker. Tack för hjälpen! Att jag inte tänkte på det själv, haha!

Nu till något tristare:
David sitter på akuten i Lund just nu. Han berättade när han var på väg dit att han fick en svetspinne inkörd i handen igår och idag var den väldigt svullen och gjorde ont. Den hade börjat domna bort också. Så nu sitter han och väntar på en läkare, eller han träffar nog läkare nu. Sköterskan tror att det är blodförgiftning för David har ont i armhålan också och det går strimmor från handen.

Roligt att han är där nere när sånt händer dåg ska ringa honom om en stund igen och höra hur det går. Antagligen får han ligga där över natten. Usch, inte roligt när det händer David grejer eftersom det inte är bra för honom att få infektioner osv... sätter det sig på hjärtat igen blir en operation inte lika enkel som förra gången. David får ju inte ens tatuera sig på grund av infektionsrisken..

Men det går nog bra. Lite medicin så är allt bra igen! Det är ju bra att David lärde sig sin läxa sist han var sjuk. Då fick vi tjata i flera veckor innan han tog sig till hälsocentralen men nu så ringde han sjukvårdsrådgivningen självmant.

Nu blir det lite tv och plugg, hur nu det går ihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback