Gott nytt år!

Första inlägget år 2008. Är det bara jag som tycker att tiden rusar lite före oss andra hela tiden? Jag är fortfarande kvar i 2007, är jag fast här då? Hjälp!

Nyårsafton tillbringades hos min syster Anki och hennes familj. Det var Jag, David, Elvis, Mina föräldrar, Anki, Jim, Ängla och Julia som firade in det nya året. De hade dukat fint och bjöd på trerättersmiddag, mums! Det var riktigt gott! Tack och bock!




Så vi åt gott och umgicks där under hela kvällen. Tack för ett trevligt avslut på år 2007 och en bra början på år 2008!
Vi körde lite Nintendo wii och sedan blev det mest Sing star. Jag är tyvärr inte lika modig som Anki och sjunger nykter men jag mesade mig igenom två låtar iallafall. Elvis försökte sig på att sjunga han också, haha!

Elvis var vaken när det var dags för raketer vid tio (ifall Ängla och Julia skulle somna) och han gillade dem inte alls. Han blev jätterädd. Stackarn tokgrät varje gång det small så David fick gå in med honom igen. Dumt av oss att ta ut honom. Vid tolvslaget gick vi ut och tittade på alla miljontals kronor som gick till spillo. Usch, hemsk tanke.

Jag försökte mig på att fotografera något fyrverkeri också men det gick inge bra alls. Lägger in någon misslyckad bild iallafall. Måste ju få lite nyårsstämning i bloggen!







David, den luringen, hade tänkt åka iväg på jobb imorgon men som tur var så blir det på fredag han åker. Riktigt härligt! På torsdag kväll ska vi bli bjudna på mat på Scandic av Davids jobb. Respektive fick följa med så han sa att han tar med sig frugan (som han så fint kallade mig).

Från och med Måndag är jag inte arbetslös längre. Jag räknas ju som studerande då och det känns faktiskt bättre att säga det istället för arbetslös. Nu gör jag något vettigt fram tills det är dags att vara mammaledig igen. David ska ju vara pappaledig i en månad (eller två) åt Elvis samtidigt, skönt. Så från och med slutet av April kommer vi att vara hemma hela familjen och bara lära känna den nya familjemedlemmen. Det känns bra att han är hemma första tiden eftersom det är bra om vi får in alla "rutiner" innan han far iväg på jobb i två veckor. Att vara ensam med två barn är säkert inte det lättaste men det går! Speciellt om David är hemma i början.

Om vi går tillbaka till pluggandet igen då..
Jag ska på allmän information på Måndag och sedan är det ämnesintroduktioner som gäller tisdag och onsdag. Pirrigt värre.



Nu har jag jäkligt ont i rumpan och det finns en möjlighet till att den strejkar helt och hållet snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback