barnsnack

Jag tänkte börja med att ställa en fråga till mig själv:
- Varför kan jag aldrig skriva något tidigare på kvällen? Det blir alltid så här sent och då har fantasin som låter orden göra sitt gått och lagt sig för längesedan.

Jaja, vi gör ett försök ändå!

Igår blev jag och Elvis Bollnäsbor fram tills idag. Jag skulle till komvux klockan åtta imorse för att prata med religionsläraren och träffa de två andra som också kör på distans. Så vi fick sova hos mina föräldrar eftersom Elvis skulle ha behövt vara hos vikariedagmamman jättetidigt om jag skulle tagit bussen vid sju från Hällbo. Och han har ju aldrig varit hos henne, bara träffat henne när dagmammorna samlas och leker med barnen tillsammans utomhus. Det känns som att det är en liten inskolning i sig och att första gången inte ska vara så jättelänge. Fast det hade väl säkert gått bra ändå men nu blev vi Bollnäsbor istället. Tack för att vi fick sova hos er och sällskapet var riktigt trevligt!


Elvis är det full fart på hela tiden. Han är aldrig stilla och far runt överallt hela tiden men samtidigt är han så himla snäll. Nya ord dyker upp varje dag och det är svårt att skriva ned dem eftersom han inte använder alla jämt. Han är väldigt bra på att säga åt hundarna att hålla tyst iallafall, haha! Det tråkiga för hundarna är väl att Elvis säger åt dem att vara tyst även när de ligger tysta och snälla. Om de står vid dörren och skäller för att de hört något utanför så går Elvis fram till dem och skäller lite " GÅ! Tyst!"

Om jag ber Elvis om en kram så kommer han springande med armarna i luften och ger mig en kram, så mysig! Lika så med pussar, sötnosen.

Jag vet varför hundarna gillar Elvis iallafall - Han delar mer än gärna mat med dem. Han är väldigt generös vår son under måltider. Synd bara att vi inte har någon hund hemma för han verkar tro att de kommer och käkar på golvet här hemma också. Tyvärr är det jag som får krypa på golvet här och leka städtant när vi är hemma.


Full fart är det i magen också. Mest roande verkar vara att sparka på min urinblåsa men kullebyttor (stavning?) och volter är något som också ofta lockar. Jag har fått en stormage bara sådär pangtjong liksom.. Eller det känns som så iallafall. Den lär ju bli mycket större som förra gången men den är ändå stor, haha. Tänk att vi ska få ett till barn.. Det är lika svårt nu som förra gången att förstå att vi ska bli en till liksom. Snart är vi fyra människor som bor i detta hus, jisses. Fattas bara en vovve så har vi den typiska svensson-familjen. Det blir dock ingen vovve, inte än på några år iallafall. Det känns som att vi har fullt upp ändå, haha!


Känslan att känna bäbisen sparka i magen är helt obeskrivlig och det förstår den som varit med om det. Det är så himla mysigt. Jag minns dagen efter Elvis föddes, jag låg och kände på magen och väntade på att det skulle sparka. Jag insåg ganska snart att den som förut låg och sparkade i magen faktiskt låg i den lilla sängen bredvid mig. Det kändes så konstigt att det inte var någon där inne längre, haha!

Vi måste komma på ett killnamn också. Tjejnamn har vi ett iallafall. De flesta tror att jag får en tjej nu och jag vet inte riktigt vad jag tror. Förra gången hade jag ingen aning alls. Nu undrar jag om det kanske blir en tjej eftersom denna graviditet varit helt annorlunda mot för den förra. För att ge några exempel:

  • jag mådde inte illa alls förra gången - Det har jag gjort denna gång och gör fortfarande på förmiddagarna när jag äter något.
  • Gick upp 23kg sist - Nu gick jag ned 5,5 kg men har gått upp 2kg av dem. Alltså väger jag mindre nu än när jag blev gravid. En jäkla tur eftersom jag började med 10kg kvar från förra gången. Förra graviditeten hade jag nog gått upp minst 10kg vid detta laget.
  • Jag hade inga sympton alls förra gången. Inget illamående, inga förvärkar eller något sådant. Mådde precis som vanligt under hela graviditeten. Vi får se hur resten av denna blir.
Jag tror att det kan vara lite individuellt hur man mår när man är gravid med en flicka eller pojke. Jag kanske mår jättebra när det är en pojk i magen och illamående osv när jag har en liten tjej där inne. Fast jag kan ju ha fel också.

Vi får se vad det är för varelse i magen. Spelar ingen roll alls för mig vad det blir för något. Skulle vara roligt med en liten tjej i huset också men en lillebror till Elvis vore inte heller helt fel!


Imorgon går jag in i v.25 och om 10 veckor får jag nog reda på snitt-datumet. Det känns som en evighet, jag vill veta nu! Så runt 3 veckor före snittet får vi nog reda på det om det är som barnmorskan sagt.


Hm, jag hade tänkt hinna med lite pluggande efter detta inlägg men det känns som att det inte kommer att ske. Klockan är tolv och jag måste ju orka upp med Elvis.

Jäklar vilken fart det är i magen nu. Känns som att det dyker ut en liten bäbis rakt ur magen vilken sekund som helst. Några veckor till får du gärna stanna i magen även fast det vore mysigt att träffa dig redan nu. Liiiiiite för tidigt känns det som.


Nej nu blir det sängen! Vi får hoppas på att det är läggdags för pyret i magen också.




Elvis var uttråkad och somnade i kundvagnen inne på dollarstore
95949-2243


Hos mina föräldrar/Elvis mormor och morfar



Jag tror att Elvis missuppfattat själva grejen med potta?

Hemmalek!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback