min röst försvann!

Här sitter jag i vår svarta soffa med datorn i mitt knä. Mina ögon skiftar mellan detta blogginlägg och melodifestivalen som underhåller ikväll. Är det bara jag som tycker att e-type såg lite smårolig ut när han skuttade omkring, haha! Låten har jag inget att klaga på, den var faktiskt helt okej!

Just för tillfället sitter jag och skakar på mitt huvud. Ett stort frågetecken har bildats i mitt ansikte. Någon människa spelar mig ett spratt och försöker få mig att tro att låten Christer Sjögren sjöng gick vidare direkt till final? Om vi i Sverige skickar iväg en låt med texten "I love Europe" till eurovision song contest så strejkar jag. Jag vägrar att se på när vi skickar en jäkla fjäsklåt som skämmer ut oss, pinsamt! Kan jag göra annat än att skratta? Faktiskt inte.. så ja, hör mig skratta: hahahaha....

Nu slutade det och jag ska försöka koncentrera mig på något annat än fjantlåten, haha! Visst var det en rolig låt men ingen att skicka iväg till Europatävlingen iallafall.



Idag tillbringade vi det mesta av dagen här hemma. Vi fick besök vid lunch av Davids föräldrar som tog en promenad hit från Flugbo (7km) så de fick lite Kaffe och vi pratade lite med dem en stund. David skjutsade sedan hem dem och vi åt lite lunch innan det blev middagssovning.

En sväng till stan blev det på eftermiddagen för att hämta två fotöljer hos mina föräldrar, handla mat och lämna tillbaka en bärsele till min syster som vi hade till Elvis när han var liten.



Det sparkas massor i magen och jag börjar fundera på vad det är för en liten filur där inne. En framtida fotbollsspelare? boxare? Ett jäkla studsande på magen iallafall, mysigt. Det ser ut som om bäbisen försöker ta sig ut, haha.


Det är svårt att föreställa sig att vi ska bli fyra i familjen snart. Lika svårt som det var innan Elvis föddes.



Nu har min röst försvunnit igen. Varje kväll och varje morgon är min hals helt galen. Jag är hes som få och alldeles torr i halsen. David, som sitter vid datorn på övervåningen, skrev till mig på msn alldeles nyss och frågade om jag var hes. Han tyckte att jag nästan störde honom när han lyssnade på musik och jag harklade mig högt, haha!



När David kom hem från Norge så hade han jättemycket skägg och idag så rakade han bort alltihop. Elvis stod och kände på sina egna kinder och tittade konstigt på David. Han kände på mina kinder innan han började känna på Davids också, haha. Vart tog skägget vägen?





Elvis lånar pappa Davids pannlampa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback