Alltid ska det strula!

Elvis vaknade precis när vi skulle krypa ned i sängen för att sova. Nappen var försvunnen och det tog en stund innan jag hittade den (förstår inte hur en napp kan försvinna i sängen?) så han blev pigg. David stod och viftade utanför och tyckte att jag kunde ta med Elvis in till oss så fick han träffa Elvis redan då. Elvis blev tokglad när han såg David så vi låg och gosade en stund innan vi somnade alla tre.

Idag är det dock inte lika rolig stämning eftersom det mesta strular för oss. Den senaste tiden har ganska mycket strulat känns det som. Nu var det försäkringen på bilen som det blivit något konstigt med och därför har den inte varit försäkrad vilket medför att vi får betala massor i straffavgift och vi var tvungna att betala in en halvårspremie på försäkringen för att den skulle gälla. Så då försvann alla pengar och vi som skulle betala en fortumräkning för de pengarna. Det blir inge körning med bilen i helgen heller eftersom den inte är försäkrad. Så nja, inga glada miner för tillfället! Men det löser sig väl!

Vi skulle få en utbetalning från försäkringskassan idag egentligen också men de hade mitt gamla konto och trots att de har mitt nya konto (föräldrapenningen och barnbidraget har betalats dit) så vägrar de att betala ut till det kontot utan att vi skickar in en blankett om att ändra konto. Vi ska få en utbetalning för de har räknat ut att vi fick för lite bostadsbidrag när vi hade det 2006.

Jag mailade dem för och frågade om de inte kunde skicka ut pengarna till mitt nya konto som de har registrerat där och då svarade en snubbe att han såg att jag registrerat nytt konto i oktober och att jag kunde bekräfta det via mail, alltså att jag ville ha pengarna dit. Jag bekräftade och till svar (från en annan)att jag var tvungen att skicka in en blankett istället. KUL!

Elvis sover middag nu och när han vaknar måste vi försöka hitta på något eftersom det är ett sådant fint väder idag! Frågan är bara vad. Är ju inte så himla roligt för Elvis att bara stå rakt upp och ner här utanför heller.

Nu ska jag försöka göra mig iordning!


Fy vad jag garvar så fort jag ser denna bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback