Skita i brallorna



Lite blandade bilder


Usch, här sitter jag och är lite småskraj, om jag ska vara ärlig. Det låter i huset och jag är alldeles ensam vaken, usch! Lite då och då dunkar det till några gånger, dovt (hur stavar man det?).  Som om någon skulle traska omkring i Elvis rum fast bara just på ett ställe. Fast jag kan inte riktigt lokalisera var ljudet kommer ifrån. Jag skiter ju nästan i brallorna när det låter knasigt och jag är ensam. Just nu låter det inget iallafall, för stunden.  Det börjar väl igen snart.

Och jag kan inte riktigt glömma den gången då David var på väg hem en gång då han varit iväg på jobb och jag hörde honom komma hem. Jag hörde honom öppna och stänga dörren. Han ställde ner väskan och stod kvar i hallen. Hans pillerburk lät så jag antog att han stod kvar och tog medicin innan han gick in till mig i vardagsrummet. Efter en stund började jag fundera på om han drev med mig och ringde därför hans telefon för att avslöja honom (ifall han försökte smyga). Han svarade (och jag hörde honom inte här inne?) och jag frågade honom vad han höll på med;
- Jag åker bil.......?
- Va??? Jag hoppas att du skämtar nu? Jag hörde dig komma in nyss ju!
- Ehm...näe?


Då blev jag skitskraj och satt banne mig kvar alldeles stel och lät David vara kvar i luren tills han dök upp. Fy...jag HÖRDE honom ju!


Och förr brukade det alltid låta konstigt vid 23-tiden varje kväll i huset.



Byter samtalsämne:

Ella tycker att det är jätteroligt att kunna ta på grejerna som hänger i babygymet nu och hon finner nog en liten mening med att ligga där och tröka iallfall. Hon blir så stor lillflickan våran. Hon är så himla vaken och med hela tiden. Nu har hon sovit 12-timmar i streck, två nätter i rad. Snacka om lyx! Lika duktig som brorsan sin var. Eller ja, han är väl fortfarande duktig men han sov också bra från början.  Så idag vaknade hon och åt när vi klev upp vid halvnio i morse.


Imorgon ska Elvis till dagmamman, första gången sedan David (och Dagmamman) fick semester. Det blir nog roligt för honom att leka av sig lite. Och jag får lite tid att ägna åt lillsnuttan också. Då jag riktar all uppmärksamhet åt henne. Hon kan lätt bli utanför när Elvis är hemma och ska göra en massa saker. Det blir nog annorlunda när hon blir äldre och kan vara med på ett annat vis.

Snart är det dags att börja med smakportioner också, redan! Jisses.. snart springer hon runt och är trotsig också, haha!

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om barnens utveckling men så fort jag sätter mig vid datorn så är allt som snurrat i skallen som bortblåst och jag sitter här som ett frågetecken.

Vet ni förresten hur dyrt ersättning är? Jag har räknat ut att just nu går det åt så att vi lägger ut ungefär 100kr/veckan på det. Ett paket kostar ju 75 kronor och räcker i fyra-fem dagar. Synd att amningen inte räckte till för det är ju gratis föda som ligger inpackad i tuttarna.


Och jag funderar mycket och ofta på vad jag ska hitta på med mitt slitna och förjävliga hår. Jag har kommit på ungefär hur jag vill klippa iallafall. Jag vill ha det kort och uppklippt bak men ha kvar långt fram. Det trökiga är väl att jag inte vågar gå till en frisör för att göra det. Mycket för att jag skäms för mitt slitna hår men också för att jag inte vill att de klipper av allt på längden, även fast det kanske bordes. Hur tycker ni att jag ska klippa? Och har ni någon idé om vilken färg jag borde prova? Tacksam för all hjälp!


Nu ska jag springa upp och lägga mig i sängen istället. Hädanefter tänkte jag försöka uppdatera oftare iallafall och försöka att inte bara uppdatera om nätterna. Det blir kanske roligare med lite inlägg under dagen också, lite då och då.


Sov gott hörrni!


Kommentarer
Postat av: Linda

Läskigt det lät med erat hus... Och dovt, stavas dovt :) Svårt det där med hur man ska klippa sig, färg osv. Du kanske ska ha en härlig brun färg så här till hösten? Sen till våren kan du lägga i lite ljusa slingor ovanpå det bruna...Det där med klippning är skitsvårt, jag vet inte själv hur jag ska klippa mig och jag tycker också det är läskigt att gå till en frisör. Är så rädd att det inte ska bli som jag vill... Sätt in lite bilder på ditt hår hur det ser ut nu, både bakifrån och framifrån :) Kram

Postat av: Lina

Hualigen, hör jag ett konstigt ljud så blir jag alldeles stel och svettig :/ Du får helt enkelt be att dom slutar skrämma dig om de nu är ett spöke. Du har inte märkt om Elvis har sett något, de sägs ju att dom ser allt :)

2008-08-18 @ 11:15:23
URL: http://dahl0f.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback