Skum dag

God morgon gott folk!
Igår var det en riktigt skum dag må jag säga.
Jag började må illa när jag gick och la mig, natten till igår, så illa att jag tog med mig en hink upp till sovrummet ifall jag (hemska tanke) skulle behöva kräkas. Det behövde jag som tur var inte och jag sov väl rätt gott trots illamåendet. Vaknade sedan igårmorse och illamåendet var fortfarande kvar och jag frös något enormt! Det satt i fram till lunch och sedan försvann det en sväng. Tyvärr kom det tillbaka och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag är nog en av de sista människorna som sätter fingrarna i halsen för att kräkas också, hualigen, klarar verkligen inte av det! Så jag bara gick och väntade, höll tummarna för att det skulle försvinna. Till slut kände jag att det var på väg och poff så hade jag kräkits, första gången på flera år. Jisses vad skönt det var efteråt och jag mådde bra direkt och det fortsatte vara så. Inte ens dålig i magen! Fast det dök upp senare så jag fick göra nummer två några gånger också igårkväll men har mått bra sedan dess.

Jag ska till barnmorskan idag iallafall så ska höra om det kan ha med graviditeten att göra. Jag har hört att bäbisen kan trycka mot något så man blir illamående. Och sedan så blir ju vissa "dålig i magen" innan förlossningen.

Inatt vaknade jag av att David var lite orolig över Elvis. Han frågade mig om jag tyckte att Elvis var varm och han betedde sig konstigt tyckte David. Vi hämtade tempen och insåg att han hade feber så vi försåg honom med alvedon och vatten. Så skönt att han alltid är duktig på att dricka vatten. Stackarn var jättevarm och andfådd när han pratade.Vi somnade om vid tvåtiden och imorse hade han ingen feber. Alvedonen satt nog i fortfarande för nu verkar den vara på väg uppåt igen. Hostig är han också.

Så Elvis får nog följa med till barnmorskan idag. Det är sista gången jag ska dit idag innan snittet, läskigt!

Jag kom förresten att tänka på att jag knappt vågade ta i Elvis på BB förra gången, jag var rädd att ha sönder honom, haha! David fick hjälpa mig att vända på honom när han skulle från ena bröstet till det andra. Hmm.. hur ska det gå denna gång då? Även fast jag vet att de inte är så ömtåliga som man tror så lär jag ju inte våga vrida och vända på honom/henne. Jollig jag är!


David rakade bort sitt skägg för någon dag sedan
och igår bestämde han sig för att det var dags att klippa av
sig det vildvuxna håret! Här är resultatet!
95949-2917

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback