Sista barnmorskebesöket!

God afton!
Idag var vi, som jag skrev imorse, till barnmorskan. Allt såg bra ut som vanligt och det var ju bra. Blodvärdet hade till och med ökat trots att jag strular med järntabletterna, haha! Nu var det sista gången jag var dit så nästa gång jag träffar henne blir nog på efterkontrollen. Med Elvis hann jag inte gå sista gången/gångerna eftersom han föddes i v.37+5 (så långt gången är jag imorgon, tisdag). Jag skulle ju föda "normalt" den gången var det tänkt så då hade jag ju hunnit med en eller två gånger till egentligen om jag inte fått två veckor tidigare än beräknat!

Jag hade inte gått upp något sedan förra gången jag vägde mig där (två veckor sedan) så hittills väger jag 5 kg mer än när jag blev gravid. Jag gick dock ner 5,5 kg i början så det är väl 10kg jag gått upp om man räknar så men det är ju inget alls mot mina 23kg som jag gick upp förra gången, haha! Det var en jäkla tur att 5,5 kg, av de 10 jag hade kvar från den graviditeten, försvann i början av denna graviditet.

Ja just det ja! Barnmorskan bekräftade att det nog var graviditeten som fick mig att må illa och kräkas igår. Det är tydligen vanligt att man kan bli illamående och kräkas så här på slutet också. Jag har ju i och för sig mått illa på morgonen under hela graviditeten, aldrig kräks dock, förrän igår.


Min
kära mor passade Elvis medan jag var och gjorde min sista kontroll. Vi for sedan hem till henne/dem för att få i oss korv med bröd innan vi skulle hämta upp min syster Anki och sedan besöka stadens torg.

Väl på stan så letade jag upp en liten babymössa (jättesöt ekologisk som var grön,vit och gul. Kanske brun också?) och ett litet gosedjur att ge till bäbisen på BB. Elvis fick sig ett par badbyxor också. Det blev ett par badshorts men jag har tänkt köpa sånna där små, tajta också. Vad heter de egentligen? Badbyxor? Det kan ju vara bra att ha två par att växla mellan i sommar och de tajta är väl bättre ifall han skulle råka bajsa, haha!

Min lillebror (som inte är så liten, 18 år) dök upp på stan också och han gick omkring med Elvis i vagnen. Antagligen trodde alla som inte känner oss att han var pappan till barnet (Elvis), haha!

Elvis hade förresten ingen feber under dagen idag men ikväll så hade han 38 grader och det är väl typ febergräns för små barn (Kanske 37,8 eller något är febergräns?) så det var inte farligt alls. Vi får se hur det blir under natten.


Nej, nu ska jag och valkarna ta oss till köket för att göra lite varm O´boy! Möjligen en macka till det?




Vi hälsade på hos morfar på biggans!


Där fick Elvis slush av sin morfar och det tackar han inte nej till!


Mormor och moster Anki (hon syns dock inte på bilden) var också med!



En stund ute på eftermiddagen gjorde oss gott!

Kommentarer
Postat av: Elin

Spännande att det snart är dax för er, är in och läser hos dig varje dag du är så duktig på att uppdatera och tar så underbara foton. Du inspirerar mig mycket med dina foton. Lycka till när det är dax för snittet. Kram Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback