Äta ostbågar med stil!

Godkväller!
Kanske det blir fler ord i detta inlägg än vad som skrevs på hela dagen igår? Jag har nog redan lyckats men jag fortsätter en sväng till!

Idag på eftermiddagen satte vi oss i bilen och for till Bollnäs för att äta middag tillsammans med Davids bror Johan på Take Off. Riktigt gott och denna gång blev det ingen pizza utan det blev Entrecôte för mig, grillkorv med strips för Elvis och något jugoslaviskt (minns inte vad det var för något) för David och Johan. Riktigt gott!

Efter det begav vi oss hem till mina föräldrar för att hämta babysittern som min
kära mor gjort ren åt oss. Vi tog fram den häromdagen och insåg att den inte var fräsch alls. Vi har ju inte använt den till Elvis sedan han var liten men den fungerar ju som en liten fotölj nu nästan så frågan är ju varför vi inte har haft den framme. Antagligen för att den var så skitig! Var iallafall hos dem och hälsade på en stund. Elvis kusiner, Ängla och julia, var också där och Elvis gillade inte alls att de var och busade på hans pappa.

Uff, jag vet aldrig vad jag ska skriva om längre. Det blir mest trista saker som tas upp. Vad vill ni läsa om? Jag tänkte ifall någon har något önskemål om att jag ska skriva mer om något...eller mindre?




Graviditetssnack!
Det är inte så jäkla långt kvar till snittet och många börjar bli jäkligt nyfikna på när vi har datum men vi fortsätter med att hålla det hemligt! Det känns ju mer som att det är som vanligt då, att det blir en överraskning eller vad man ska säga.

Min kära mor tog en bild på min mage framifrån och ja vill ni se på lite bristningar så kan ni ju trycka HÄR Jag har inte fått några nya iallafall och det är väl tur!

Jag har fått frågan om jag gruvar mig inför snittet och jag tror inte att jag gör det iallafall. Det kommer väl samma dag antar jag, oron över om bedövningen kommer att ta riktigt eller hålla i sig hela tiden osv. Men det går nog så bra så!

Vecka 37 - 10 apr - 16 apr 2008

Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärthjud. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet vid denna tidpunkt är 34. Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras.

Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan nu variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka 9 cm i diameter. De restrerande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis mellan 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 cm. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.
(familjeliv.se)





Pappa David satte Elvis i babysittern när vi skulle
åka hem och Elvis vinkade glatt hejdå, haha!
Denna bild tog mamma!


Väntar på mig?




Äta ostbågar med stil hos mormor och morfar!







image2875

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback