truly madly deeply

Lägenheten är städad och det känns hur skönt som helst. Jag kan ju avslöja att om våra persienner är nerfällda så är det stökigt hos oss, haha! I detta nu är de uppdragna och alla ser in. Lite tråkigt för då kan man ju inte springa hur naken man vill precis. Eller jo, det KAN man ju om man vill. Jag tror att alla i grannhusen har sett mig naken flera gånger. Jag är en nästan en nudist!

Idag sprang vi ut i regnvädret och kastade oss in i bilen. David släppte av mig och Elvis på familjecentret och genomblöta besökte vi öppna förskolan med Sandra och Kevin. Det blir bara roligare och roligare att se pojkarna leka, de leker inte tillsammans direkt men de snor varandras grejer iallafall, haha! Och nyfikna på varandra är de ju. Tänk när de blir äldre och riktigt slåss om grejerna. Det är så kul att Elvis och Kevin är i samma ålder. Det skiljer ju bara 3 veckor mellan dem, Kevin är äldst.

Imorgon ska vi till Eva i föräldragruppen för att ha någon "utbildning" där. Minns inte om det var om barnens säkerhet i hemmet (typ barnskydd på skåp osv) eller om det var om tänderna. Det blir spännande att se hur alla de andra småttingarna växt och självklart trevligt att träffa de andra föräldrarna.


Jag läste någonstans att det är egoistiskt att skaffa barn. Föräldrar skaffar ju barnen för sin egen skull och frågar ju inte barnen om de vill bli födda. Tillåt mig att skratta... : HAHAHAHAHA. Men shit.. Behöver jag ens kommentera det? Sjukt. "Sätter man ett barn till jorden så utsätter man dem ju för sjukdomar som kolik"... Jisses. Visst att människor är frivilligt barnlösa, det är ju helt upp till var och en - alla behöver inte skaffa barn.
Men sättet att resonera på är ju helt galet.

Ikväll efter att vi sagt hejdå till Herr och Fru damm så sprang David över till Mamma och Jan för att hämta Motionscykeln vi ska låna. Jan följde med hit för att hjälpa David att bära också, snällt! Tack för att vi får låna!

Ikväll när Elvis var övertrött och jag gick omkring och tröstade honom då han var lite ledsen så insåg jag vilken kärlek man får av och ger ett barn. Jag riktigt kände hur det strömmade in i mig - Jag är lycklig. VI är lyckliga. Vi har pratat mycket om det, David och Jag. Vi vet inte vad vi skulle gjort utan Elvis och är glad över att vi har honom. Bästa lillkillen ever! Och alla trodde att Elvis var en tjej innan han föddes. Det var en person som jobbat på BB och "aldrig haft fel" om också gissade på tjej.. Jag kan då berätta att det har hon nu, haft fel alltså. Det blev en liten gokille! Jag hade faktiskt ingen aning alls om vad som låg och lurade i magen.

Min fot har somnat. Som vanligt. Mina ben somnar alltid, hur jag än sitter. Vet inte vad som är fel.

Nu ska jag väcka mitt ben så att jag kan klara av själva kittlingen som kommer under uppvaknandet och sedan bege mig till köket för att dricka lite vatten. Kanske en kvällsmacka skulle sitta fint? Eller nja, är nog inte så sugen ändå!

Aja, sov sött!




Kommentarer
Postat av: Lotta

Nehe alla gissade inte på tjej...jag gissade faktiskt på kille på slutet :P hehe kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback