Motionera mera

Elvis är lagd och sussar sött. Han fick en alvedon innan han slocknade och det brukar hjälpa på natten då det är tänder på gång. Han har fått tre tänder på ungefär två veckor stackarn och en till på väg. De andra tre där nere fick han tidigare. Första kom mitt i mellan fem och sex månader tror jag eller var det närmare sex? Måste fasen kika vad jag skrivit.

Idag blev det föräldrautbildning hos ett par i gruppen. Vår bvc-sköterska som höll i utbildningen. Barnolycksfall tror jag att det hette. Hon dela med sig av lite tips på hur vi kan säkra hemmet och vad vi ska göra om Elvis sätter i halsen. Vi fick till och med testa på en docka, det ni! Alla småttingar hade förvandlats till storingar, roligt att se.

Efter det åkte vi till Hällbo och Hällboboa för att hämta Davids syster och ge henne lift hem. Fågelholken blev nästa stopp och där hälsade vi på min mor och bror. Det var där jag upptäckte att Elvis tand spruckit fram. Jag trodde att framtanden skulle spricka fram först så jag höll bara koll på den jag och av en slump råkade jag känna på hörntanden också.


Hemköp besöktes och vi handlade lite kött och tillbehör för att skapa en middag. Det blev jättegott!


Om en kvart ska jag cykla lite framför Ugly betty. Så jag sitter och tar det lite lugnt här framför datorn tills dess. Då klockan slagit nio och Desperate houswifes just börjat ska jag dippa lite grönsaker tänkte jag. Funderar på att äta lite räkor också. Mycket bättre än chips. Bara för att jag är sugen på något behöver det ju inte vara chips som jag kastar i munnen, eller hur? Så har jag gjort innan och det är jäkligt illa.

Så vad ska vi hitta på i helgen då?
Mjaaa.. det blir till att grilla med föräldrarna, bror och syster med familj på torsdag. Trevligt trevligt! Just ja, var ju helgen jag skulle skriva om...

Fredag blir det att bli bjuden på middag hos Tommie och Greta, mysigt! Det var en jäkla tur att de bytte dag från lördag som vi tackade Ja till först. Varför? Jo för att vi helt glömt bort att vi ska till Davids syster och pojkvän ute i Flugbo och käka med dem också. Så hade Tommie och Greta inte ändrat dag så hade vi dubbelbokat rejält. Klantskallar!



Oj, nu är det snart dags för svett och motion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback