Jahapp.. då var man tagen!

Blir inga bilder ikväll tyvärr, tar det imorgon istället! Nu så har jag blivit tagen och knåpade ihop sex stycker "egendomliga" och underliga saker med mig.. Kom inte på nå roliga...

 

REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.

Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras gästbok för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


1. Jag klarar inte av situationer då jag inte i förväg vet vad som kommer att hända. Alltså exakt hur situationen ser ut, så att jag inte kan planera varenda sekund i förväg. Tillfällen då man måste improvisera med andra ord. Jag klarar inte sånt. Efteråt minns jag knappt något alls från det och jag har ångest i veckor för att jag antagligen gjorde bort mig eller sa något konstigt.

2. Jag sköljer nästan jämt ur glaset en gång innan jag dricker något ur det. Iallafall då jag ska dricka vatten.

3. Jag är skitdålig på att hålla det städat och jag släpper inte in NÅGON då det är stökigt. Jag öppnar inte ens dörren om det ringer på. Illa men sant!


4. När något händer så skrattar eller flinar jag.. Det är så jag reagerar. Som t.ex då min bror hade åkt in i ambulans och jag skulle berätta det för min mor så fick jag inte ur mig orden för att jag skrattade så mycket. Jag blev tvungen att berätta att jag inte skrattade åt situationen utan för att jag reagerar.så. Vissa gråter, andra får panik... jag skrattar.. Väldigt hemskt. Något händer och där sitter jag och ler liksom..

5. Jag får kväljningar och kräks om jag hör någon kräkas. Därför är jag snabbt där med händerna över öronen och trallar för mig själv om det händer. Jag har dock aldrig hunnit kräkats men har varit vääääldigt nära.

6. Jag får dåligt samvete för ALLT.. och då menar jag allt! Och vissa saker har jag dåligt samvete för ännu, trots att det har gått många år och egentligen är struntsaker.. men jag rår inte för det, mår piss då jag tänker på det. Några exempel;

  • Min bror och jag skulle vara Hjalle och heavy då det var ungefär som "sikta mot stjärnorna"-tävling och man mimade, på ett läger. Vi mimade och jag var helt inne i det där så jag glömde bort att vi skulle dela på låten och jag mimade allt själv. Fy vad jag fortfarande har världens samvete för det ännu..
  • Jag sa åt min låtsaspappa att hämta mig och mina vänner från någon träning. Saken var den att jag missuppfattat och det var någon annans förälder som skulle hämta.. Så när Jan stod där på parkeringen så åkte vi iväg med någon annans pappa eller mamma.. åh dumma mig.
  • Dåligt samvete för att jag kan tatuera mig och inte David pga att han äter waran (blodförtunning) och för infektionsrisken.. inge bra om han skulle få en till infektion i hjärtat.. blir en mer komplicerad operation.
  • När jag och min bror var liten och tältade så såg jag alltid till att han somnat innan jag somnade för att jag skulle dö om jag fått reda på att han legat vaken och inte kunnat somna helt ensam. Jag gav honom alla filtar och sådant så att han absolut inte skulle frysa. Hellre att jag frös än att han gjorde det. Skulle fått världens hemskaste samvete annars.
  • Jag får dåligt samvete för att jag kanske inte är som någon uppfattat mig som.
  • + en massa smågrejer som händer VARJE dag. Saker jag gör, säger och tänker..


De jag utmanar är:

  1. Lotta
  2. Gabbe (tjockafetagabbe på lunar)
  3. Jenny
  4. Hanna (hanny på lunar)
  5. Elin
  6. Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback