IKEA-dagen!

Detta köpte vi på Ikea:



+ glödlampor och en klädförvaringsgrej som vi kan ställa i garderoben som har fyra gallerlådor.



Vi kom inte iväg från Flugbo föränn klockan tolv idag, tror jag. Det var runt den tiden iallafall. Då drog vi till Valbo med lånad hästtransport för att handla lite. Klockan två (!) var vi framme på grund av lite felkörning. David glömde bort sig och fick för sig att valbo låg efter gävle, då man åkt igenom. Jag tänkte inte så mycket på vart han åkte, så jag sa inget. Tji fick vi och vände för att åka tillbaka någon mil.

Väl framme inser vi att vi glömt barnvagnen, jisses. Som tur var kunde man låna en kundvagn med en "bilbarnstol" på (ser ut som  sånna) mot att jag lämnade en hundrig eller mitt leg, vi valde det sistnämda.

Sedan var det full rulle och vi grabbade tag i det vi skulle ha. Då vi var nöjda och glada for vi iväg till Jenny, Davids kusin. Där firade vi hennes födelsedag, i förväg. Det är egentligen på Måndag hon fyller (hoppas att jag har rätt nu?). Jättetrevligt och kul att träffa både henne och Camilla, Davids andra kusin, Jennys syster. Grattis i förskott!

När vi väl kommit hem, vid åtta-tiden, blev det till att bygga ihop säng och sängbord. Fast det blev David som gjorde det. Imorgon ska vi bygga ihop byrån och städa.


Det känns så himla skönt att ha en säng igen! Vi som legat på madrasser (resårmadrasser) på golvet sedan i november. Och sängbord + sänglampa - det gör mycket!

Imorgon ska vi flytta om lite i sovrummet. Vi ska flytta på Elvis spjälsäng  och ställa byrån på mitten av den väggen som sängen stod på.


Lite tavlor och grejer i sovrummet så är det perfekt! Vi har ju inte satt upp något eftersom vi inte kunnat visa någon sovrummet iallafall, haha.


Vårt  "sovrum" har förvandlats till ett SOVRUM! Så jäkla skönt!

Elvis var jätteduktig hela dagen och satt glatt  i vagnen och tittade runt. Så go! Och han har börjat krypa smått, fast bara i sängen har han tagit något enda "steg". Han har ju lärt sig att hasa sig fram med armarna nu också, så han har väl ingen användning av kryperiet, haha!

Vi får handla på Ikea för 500 kronor också eftersom vi handlade för mer än 5000 kronor idag. Så blir väl en tur till Ikea snart igen. Ska ju köpa lära-gå-vagn till Elvis.. Vi gjorde inte det idag. Vi tyckte att den rullade så lätt och fort men det går ju att ställa in. Trodde inte att det gick på den.

Nu ska jag gå och lägga mig i vår SÄNG. Jag kommer att ramla ur sängen inatt, hjälp! Haha...

Natti!




Kommentarer
Postat av: eileen

Ja, det är rätt, på måndag. Och tack för att ni kom, det var absolut jättetrevligt :)

Postat av: Lotta

Niiice!!! :D

2007-05-06 @ 17:54:02
URL: http://lottajonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback