Tre dagar

Hjääälp! Det är redan söndag!
Jag och David har bara tre dagar (med idag)  kvar tillsammans innan han åker till Norge igen. Varför i helsike måste tiden så så jäkla fort då han är hemma? Och de dagar som är kvar nu är fullbokade så då kommer tiden att gå ännu snabbare, rackarns Norge. Det fungerar ju bra då han är borta men han är ju saknad. Det som vi har planerat inför dessa dagar är ;


Söndag:
  • Fika med Musse och Diana
  • Fika med Viktor?
  • Städa
  • Tvätta
Måndag:
  • Kl 10 ska jag till öppna förskolan då David samtidigt är på sjukhuset och tar PK-prov.
  • Kl 12 ska jag tatuera mig samtidigt som David åker och besiktigar bilen och ger Elvis lunch.
  • På Eftermiddagen blir det antagligen städa eftersom vi säkert inte städat klart idag.
Tisdag:
  • Till barnavårdscentralen klockan 13
  • Till vibeke i föräldragruppen (egentligen kl 13 men vi kommer lite senare)
  • Spendera sista kvällen tillsammans förhoppningsvis

Onsdag:
  • Kl 04,00: Säga Hejdå, vi ses om två veckor.
+ en massa smågrejer som man inte kommer ihåg.


Men! De två veckorna går ganska snabbt ändå så ja, snart ses vi igen. Jag ska försöka komma ur min svacka som jag har i min viktminskning. Jag är helt omotiverad och har ätit tok för mycket snabbmat igen.
Så nu när David är borta ska jag försöka komma igång med att gå ut och gå varje dag, en timme minst! Och dricka shakes till Frukost och lunch minst. 


Igår  blev Elvis hela 6 månader gammal. Min stora pojk! Bara denna vecka så har han utvecklats så himla mycket.
Det som varit bra då David varit hemma är att han fått vara med om så mycket, Elvis har inte prickat in att lära sig saker då David är borta, inte denna gång iallafall. Nu när David varit hemma har han ;

  • Fått en Tand och har två till på väg.
  • Lärt sig att sitta utan stöd
  • Kan gå i gåstolen nu, åt alla håll. Sakta men säkert!
Just nu är Elvis sjuk igen. För bara ett litet tag sedan så var han jätterosslig, hostade lite och var  hes så vi fick bricanyl för det. Nu är han värre. Nu är han jätteförkyld och hostar jättemycket. Och Elvis som äter väldigt mycket mat annars  åt mycket mindre än vad han brukar igår. Och inatt vaknade han flera gånger, stackarn.

Är Elvis lika förkyld imorgon så blir det nog ingen öppna förskolan. Det är ju inte bra om han smittar de andra bäbisarna =/


Igår var vi hos mamma, Jan och Gabbe och åt lite gott.
Min syster Anki med  familj var också där. Jättetrevligt! Lotta med familj fattades men det blir ju fler gånger!
Tack för gårkvällen allihop! Tyvärr glömde jag att fota något.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback