Kiss på brallorna

Det är Lördag idag och det fina vädret verkar vilja stanna kvar, vilket är tur eftersom de flesta nog håller med om att det är så välkommet så! Idag ska vi äta middag med Davids Syster Moa och hennes pojkvän i Flugbo eftersom de är husvakt i helgen, trevligt.

Innan middag i flugbo hoppas jag på att vi ska ta en tur på stan. Vi var ned på stan igår också och David shoppade lite grejer. Datorprylar och skor. Äntligen fick jag in honom i en skoaffär och han insåg att han faktiskt behövde och ville ha ett par nya skor. Han köper aldrig något. Efter att han handlat tyckte ju jag att det var min tur att shoppa loss lite eftersom jag nästan aldrig köper kläder eller något sådant. Det tyckte inte Elvis. Han blev helt plötsligt jättegrinig och ville inte vara i vagnen. Vi tog upp honom och och insåg då att det var en självklarhet att han inte ville vara i vagnen.
- Han hade lyckats kissa bredvid blöjan.

Kiss på brallorna, vem vill sitta med det?

Vi åkte då hem istället och jag lite smått besviken. Kanske får jag en ny chans idag?

Mamma Sms:ade nyss och berättade att det i en annons i ljusnan stod att Barnens hus hade extrapris på en bilbarnstol. Den kostade 1489 kronor istället för en tusenlapp mer, kanonpris eftersom alla annars går på minst 2000 kronor iallafall. Sandra köpte ju sin för 2200 kronor eller något sådant och då var det extrapris på den. Vi borde nog passa på eftersom Elvis fötter snart är helt utanför i den vi har nu. Bilstolen vi kan köpa nu för extrapris kan användas från 5 månader upp till 4-5 år.

David sover än eftersom det är hans sovmorgon idag så jag har inte diskuterat detta med honom än så vi får allt se hur det artar sig.

Stan eller Barnenshus? Möjligen hinna med båda?


Hur går det med Atkins då?
- Jo det går väl bra!
Förutom att jag fuskade lite igårkväll, ajaj! (slå på fingrarna)
Jag kunde inte hålla mig och bestämde mig för att äta lite chips, vill ha det en gång per vecka iallafall. Antagligen förstör det hela "dieten" men vi får se. Jag äter ju inga kolhydrater eller socker alls annars. Det som är bra är ju att det är en vecka tills nästa helg och då kan jag ju köra "dieten" riktigt tills dess iallafall och då är nog chipsbegäret där igen.





David slipper att åka till Norge nästa gång! WOOHO! Projektet där är slut och nu hoppas vi på att företaget David jobbar åt ska fixa jobb så snabbt som möjligt. Men han har en innestående lön (fick inte ut första lönen) så vi får pengar nästa månad med. Sen måste han få nytt projekt. Skönt att ha honom hemma iallafall!  Mina pojkar hemma båda två!

Om jag vore smart nu så skulle jag hoppa in i duschen nu medan grabbarna sover, isåfall vore jag klar med det iallafall då de vaknat och vi kan ganska snabbt komma iväg. Affärerna stänger ju klockan två, de flesta iallafall.


Tja, jag gör nog det!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: anna wintour

jättesöt bebis

Postat av: anna wintour

jättesöt bebis

2007-03-31 @ 11:05:28
URL: http://annawintour.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback