Jag tror bestämt att vi är för barnsliga

Jag riktigt känner alla ord och tankar som finns inuti mig har ramlat ned till mina fingrar och bara väntar på att få användas. De flesta är dock sådana som endast skall finnas inuti mig och sådant jag enbart diskuterar med mig själv, så det blir inte mycket skriva iallafall.

Andra dagen utan David och det går bra. Saknaden finns inom mig hela tiden men jag har ju Elvis som tur är. Jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra utan honom. Jag är så glad över att han finns här. Det finns inget bättre än att vakna på morgonen och titta ned i hans säng och se honom le stort. Att se hans leende och att få ta del av hans härliga personlighet finns det inget som bräcker. Jag tycker faktiskt inte att det är jobbigt att vara ensam med honom, för han är inte jobbig. Han är så otroligt snäll och go. Han kan leka själv utan problem, babygymet och gåstolen är det som gäller. Han sover hela från 7-8 till 8-9 på morgonen, möjligen vaknar han och vill ha nappen någongång. Äter som en häst (som det så fint "heter") och bara är sitt goa jag. Han är glad för det mesta, gnäller han så är det antagligen för att han är hungrig eller trött, han skriker aldrig "utan anledning". Det behöver faktiskt inte vara jobbigt att ha barn. Hade han varit vaken hela nätterna hade dessa två veckor nog varit väldigt jobbiga att vara ensam om, men jag har tur, jag fick Elvis.

På lördag ska jag ut och äta med min syster Anki och mamma. Det ska bli skoj! Trist att Lotta inte är med bara, men det får vi ta någongång hon är här i Bollnäs. Elvis ska få sova hos sin farmor och farfar och det blir nog roligt för både dem och honom. Det blir ju inte att han träffar dem så mycket då David är borta. Det blir iallafall citykrogen och sedan får vi se vad som händer och fötter. Kanske springa in på highlander inn för att hoppas på att man får byta kanal till ettan och se slutet på melodifestivalen?

Så, vad har jag gjort idag då?
Jo det skall jag minsann berätta även fast det inte är så intressant!
Jag har städat. Elvis sov på en timme på förmiddagen och två timmar på eftermiddagen och därimellan så sprang han runt i gåstolen och roade sig själv medan mamma Kaisa städade. Efter det kom Mina föräldrar hit med en liten TV som vi skulle tagit hem senare (då vi fixat till sovrummet) egentligen. Varför tog jag hem den nu? Jo för att dosan till Tv'n vi har slutade fungera helt och hållet efter några veckors krånglande. Jaha, men det det går väl att ändra kanal på själva tvapparaten? Nehe du! Inte om man är tillsammans med en som heter David och på fyllen (tror jag?) råkat slagit på barnlåset och vi inte kan få bort det. Jag tror bestämt att vi är för barnsliga för att få bort låset! Så igår när jag stängde av tv'n visste jag att den inte skulle gå att få på igen. Utan television i två veckor tackar jag vänligt men bestämt nej till. Så de kom hit med deras lilla som vi ändå skulle få/låna. Medan Jan sökte efter och ställde in kanaler så for jag och min mamma till hemköp för att handla hem lite burkmat till Elvis. Men Elvis då? Vart tog han vägen? Jo han stannade hemma med sin morfar som fixade med tv'n.

På hemköp handlade jag även hem lite taco's-grejer och planerar nog att den rätten skall befinna sig på mitt bord imorgonkväll. Det som är bra med att äta tacos alldeles ensam är ju att det blir mycket över och rester kan ätas flera gånger, mums!

Då handligen var utförd hämtade vi Jan och Elvis för att åka hem till dem. Fick mig lite mat, tack och bock för det! Och stannade där ett tag. Därefter har jag tittat på tv.

Jag sitter nu här och fördriver min tid.

Tatueringen har börjat klia nu. Och förgäves försöker jag med att klia på det otatuerade området bredvid istället något jag inte borde göra. Det börjar ju klia ännu mer istället då. Så nu ska jag låta bli den....

OKEJ jag ljög... Nu var fingrarna dit igen och försökte klia bredvid men blir ju bara värre då. Kliar dock inte så mycket, bara lite på ett ställe.


Nu blir det till att göra internet och sedan sova. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback