hälsocentralen blev terroriserad

Efter att jag terroriserat hälsocentralen hela morgonen utan svar bestämde jag mig för att ge mig på den långa kön på sjukvårdsrådgivningen. Efter en timmes väntade svarade en snäll tjej som fixade en tid åt oss på hälsocentralen.

Tio över två skulle vi vara där och då klockan just slagit två satt vi där och väntade. Där satt vi till klockan var halvfyra utan att fått komma in. Vi började undra om de glömt oss (vi = Jag, mamma, Jan och Elvis) och gick därför till receptionen för att fråga ifall de glömt bort oss. Läkaren var försenad och vi skulle sitta ned igen. 

En minut efter det kom läkaren och var slutkörd. Han hade haft fullt upp och inte ens fått någon lunch idag, stackarn. Han lyssnade och det lät väldigt mycket där inne sa han men efter att de stuckit honom i fingret fick vi reda på att det inte var någon infektion iallafall. Vi fick en remiss till barnmottagningen för att kolla upp om det är astma eller något sådant tråkigt. Så på torsdag ska jag ringa dit för att få en tid.

Imorgon ska jag försöka att städa på förmiddagen eftersom det uteblev idag och efter det ned på stan (tror jag?) för att träffa Elin och Amanda, förhoppningsvis Hanna också? Det ska bli roligt! Det var ju längesedan de träffade Elvis också, han var nog nästan 4 månader då.


Elvis slocknade vid sju tiden och nu är jag uttråkad. Jag känner att mitt huvud drar sig mot sängen och kudden har ju inte direkt något emot det. Frågan är om jag ska lyssna på "dem" eller om jag ska sitta kvar en liten stund och låta Herr dator sköta sitt jobb.


Imorgon är det en vecka kvar till David återvänder hem till oss. Vad glad Elvis ska bli! Och jag, fy vad jag saknar honom. Det går bättre och bättre för varje gång han är borta för att man vänjer sig ju och det är nog bra för vårt förhållande att vara ifrån varandra lite då och då. För David är det dock tvärtom, det blir bara jobbigare och jobbigare att lämna Elvis för honom. Snart ses vi igen!



Grattis till Pelle (Davids pappa) som fyller/fyllde 50 år idag!


I helgen kommer Lotta, Patrik och Noah hem också, kul! Ska bli trevligt att träffa dem!


Nä, jag är tusan för trött för att skriva. Det bli ju bara en massa svammel som du kanske märkt?
Jag får allt ta och ställa mig i skamvrån (lägga mig i sängen) och fundera ut något intressantare innan jag skriver igen. Det borde vara olagligt att tråka ut folk. Fy på mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback