Astma

Det vi länge själva trott fick vi svar på idag - Elvis har troligen astma. Antagligen har han astma i botten men den framkallas vid förkylning. Förkylningsastma.  De kollade sänkan och den var på noll så det var inget bakteriellt så febern "gör inget". Han har fortfarande feber stackarn. Men nu har vi iallafall fått astmamediciin, en grej som han ska andas in kortison ifrån fyra gånger om dagen i två veckor. Han har ju blivit tokrosslig och fått det svårt med andningen vid varjeförkylning och det brukar hålla i sig en månad efter att han blivit frisk också. Jätteskönt att veta vad det är och kunna hjälpa honom.

För det mesta så växer astman bort när de får de när de är så små, så vi får  hoppas på det bästa. Själv fick jag astma när jag var typ 17-18 år, eller ja, jag förstod då att jag hade astma. Blev sjuk och kunde knappt andas så vi åkte in för att kolla upp det och fick svar. Det var den läkaren som trodde att jag var tolv, den jäkeln! Och det sa han EFTER att jag berättat hur gammal jag var, schysst! Haha! Jag har nog haft astma ganska länge ändå för jag minns att jag känt av den då jag varit med katter, i flera år.

Nu ikväll tog Anki och jag en promenad runt sävstaås. Jätteskönt att gå en sväng förutom att mina fötter dog eftersom jag hade sommarskorna på mig, hualigen.

Trött och uttråkad ska jag nu försöka göra något annat

På återseende!

Kommentarer
Postat av: eva sturesson

ta joggingskor nästa gång

2007-06-19 @ 23:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback