tvättmaskinens härliga ljud

Godkväll och tjenamors!
Dagen som flygit förbi som en annan raket tillbringade jag på stan med min kära mor, syster Anki, Nini och hennes son Fredrik. Elvis var självklart också med och busade. Vi käkade sen lunch på taco-baren men vi åt faktiskt inte tacos, konstigt nog. Vi var alla sugen på kebabtallrik och så fick det bli. Jag vet inte vad vi gjorde men i nästa stund hade klockan redan blivit halvfem och det var dags att bege sig hemåt. Eftersom jag ändå liftade med mamma så passade jag på att springa in på Hemköp för att handla lite. Det var iallafall en mysig dag!

Hem och låta Elvis får i sig lite middag för att sedan roa honom tills klockan slagit sju och vällingflaskan vilade mot hans läppar. Efter att han lika snabbt som vanligt sugit i sig all välling blev det läggdags och sova. Gick jättebra trots att han sov middag sent. Gick in och la honom, sa godnatt och gick ut därifrån som vanligt. Han ställde sig upp och "ropade" en gång och då var jag dit och la ned honom en gång och gick ut igen. Det har varit tyst sedan dess och han sov så sött när jag senare tittade till honom.

Just nu hör jag tvättmaskinens "härliga" ljud och hoppas på att jag inte glömmer att hänga tvätten innan jag ska dejta Johnnyboy (John Blund, så ingen missuppfattar). Kvällen har bestått av lite sallad till kvällsmål/middag, Allsång på skansen och just nu Gilmore girls. Jag gillar att titta på Allsång på skansen och grannarna hatar mig säkert efter att ha hört mina falska toner som bara var tvungna att låta sig höras under allsångerna. Nej, så högt sjöng jag nog inte. Men jag kan hålla med om att jag är lite "töntig"...

Ja just det ja, min gå-ner-i-vikt-plan.. Motivationen var på sin plats idag också även fast jag åt kebabtallrik idag, börjar väl på riktigt imorgon kan man säga.
Det blir nog ingen direkt plan utan jag kör väl mest på att försöka göra av med mer än det jag tar in. Så enkelt är det ju egentlgen. Men ska försöka att äta mer sallad, hur gott som helst ju! Men jag står kvar vid att äta chips en gång i veckan, annars dör jag ju (okej, kanske inte men ändå). Dricka mängder med vatten är ett måste och det är inget jag klagar på eftersom jag tycker om vatten oerhört mycket.  Vi får se hur det går, den som lever får se!

Imorgon blir det mätning lite här och var på kroppen och förhoppningsvis vägning (hua).

Tvättmaskinen har tystnat......

Sov gott, gott folk!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett tips till dig som du är lite halv chips beroende :) Gör egna, nyttigare och jätte gott! Skär potatisen med en ost hyvel och doppa i olja och kryddor och stek. På marknader kan man köpa riktiga chips kryddor som tex sourcream onion och dill. Blir jätte gott! testa! :)

2007-08-01 @ 10:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback