Höger eller vänster?

Idag skrev vi på kontraktet för huset och fixade så att banken förde över handpenning till husägarnas konto. Den första november är det inflyttningsdatum, så senast då bor vi i hus!

Efter det var vi hem till mina föräldrar för att hälsa på lite. Eller ja, Jan var inte hemma så det blev "bara" Gabbe och Mamma som vi träffade och djuren förstås. Trevligt trevligt!

Just nu sitter jag och har lite ångest över vad jag ska göra efter ledigheten. Det finns inget som tilltalar mig och inget jag vågar/klarar av att göra. Snacka om misslyckad! Ge mig tips! Vad ser du mig att jobba med? Att plugga till? Help me! Jag funderar ju på att gå skrivarlinjen på folkhögskolan nästa höst men ni som känner mig vet att jag och beslut går inte ihop! Jag kan ligga på natten, på rygg, och undra vilken sida jag ska lägga mig på... "vad är skönast? Höger? Vänster? Äsch, jag vet inte.. *ligger kvar på rygg*) eller när jag går på en cykelväg och den delas, båda vägarna leder på något vis till stan men jag vet inte vilken väg jag ska ta och får lite ångest när jag närmar mig korsningen, haha! Sedan står jag länge vid korsningen och funderar. Jag skulle kunna skriva 100 grejer men ja, ni ska inte behöva tråkas ut ännu mer! Eller ja, en grej till - Vi var i Flugbo och jag fick jordgubbar.. Jag satt en lång stund och undrade om jag skulle ta mjölk eller yougurt (glömmer alltid stavningen och orkar inte kolla upp den) till... sen hällde jag snabbt upp mjölk så att jag inte skulle behöva tänka. Rädd att ångra mig, haha. Ja, dessa exempel var ju på de SMÅ problemen... så hjälp mig att bestämma mig nu!

På söndag åker David igen och det känns ju tråkigt. Jag vill att han stannar hemma några dagar till. Det är ju i och för sig bara tio dagar och sen blir han hem igen. Den helgen kommer dock att rusa iväg eftersom Davids brorsas tjej, karine, har sin familj från Frankrike på besök i Sverige då och den helgen ska de vara hos Davids föräldrar i Flugbo. Så vi kommer ju att vara där då.

Imorgon blir det till att brumma iväg till Flugbo på Getostcafé. Det är
bymella och Davids föräldrar öppet på deras gård medl lite fetost och grejer, myspys! Getost är förjäkla gott, har du inte smakat så gör det!

Näe, nu blir det minsann en tidig kväll, ikväll. Sängen skall alldeles strax få känna min tunga kropp och kudden ska få göra sitt jobb.

Alldeles nyss tyckte jag att det var dags för David att ge mig ryggmassage men icke sa nicke, det ville han inte. Han skulle lägga sig snart han också och var för trött. Tji fick jag med andra ord, attans! Min rygg längtar efter att få knådas och ja, vad som helst!

Just ja, häromdagen var jag till blodgivarcentralen (eller vad det heter) för att ta lite tester och skriva i en hälsogrej eftersom jag vill börja ge blod. Jag har ju väntat på att det ska ha gått 9 månader sedan jag födde Elvis. Men även där - tji fick jag eftersom det inte var 6 månader sedan jag tatuerades sist. Så den 27:e augusti blir det provtagning. Efter det är jag förhoppningsvis blodgivare!

Nej nu blir det faktiskt sängen.. om jag lyckas pallra mig iväg.

Kommentarer
Postat av: eva sturesson

Du kan allt du vill, du ska bara tvinga dig själv det är ju rädsler det går över när du börjar med nåt kram från mamma

2007-07-27 @ 23:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback