Stoppa raketen

Hej hallå.
Här sitter jag i vår hörnsoffa och med snus under läppen njuter jag av att bara sitta. Småtittar på tv'n och hoppas på att de snart ska visa något bra som jag kan fördriva tiden med. Pratar med min kära mor, tina och nini på msn och tänkte att det var dags att skriva något också.

idag lämnade vi Elvis hos mina föräldrar medan vi drog iväg oss själva för månadshandling av mat. Efter att vi letat från alla varor och packat hem dem till frysen, kylen och skafferiet så bestämde vi oss för att bege oss ned till torgboden. Väl där hittade vi det vi kom dit för - en hoppgunga till Elvis.
Den tog vi till kassan och torgboden fick byta den med oss mot lite pengar. Alla nöjda och glada. De fick kosing och vi fick gunga, good.

Gissa vem som tokgillade den? Ja visst var det Elvis som tyckte att den var jätterolig. Han hoppade omkring och snurrade med den. Hans söta skratt dök upp lite då och då, hans leende fick vi också ta del av. Finns det något bättre?

Strax innan läggdags fick Elvis alvedon för att han har lite ont i munnen av tänderna som är på G. Efter det tittade jag lite på tänderna som inte spruckit upp eftersom det såg ut som att en av dem var på väg att spricka, tidigare idag. Och vad tror ni hade skett? Javisst, ena tanden har spruckit fram. Kul!! Hoppas att de andra två kommer från fort nu så han slipper det onda. Det måste ju klia något enormt.

Jag insåg precis att det inte är långt kvar tills david åker. Inte nu på onsdag, men nästa. usch och tvi, spott och tji! Han kom ju precis hem! Och det är nu det går så fort. Dagarna går så snabbt då han är hemma. Som en raket flyger de förbi. Kan någon stoppa raketen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback