en stolpe och lite gubbar med pengar nedanför

Nu får det banne mig vara nog med latheten. Ett inlägg skall knåpas ihop och jag är redo!




Elvis, min lille son, är sjuk. Eller, jag tror det iallafall. Han är så hes att det inte hörs mycket när han skriker. Nyss skrek han tydligen och David gick dit, det enda jag hörde var ett snabbt litet pip. Ganska illa? Och så rosslar och piper det mycket när han andas. Hostar lite ibland också. Rådgivningen sa att det nog inte var något men om det blev någon förändring så skulle vi ringa hälsocentralen. Problemet är ju att Nini's son hade lika symptom då han hade lunginflammation, förutom att Elvis verkar kunna andas bra iallafall. Han mår ju bra annars, lika pigg och glad som vanligt. Han tycker att det är roligt när det blir så annorlunda ljud nu när han låter.

Vi väntar till morgondagen och se hur det är med honom då.

Igår var vi ut på roligheter (dåligheter?) och skaffade oss barnvakt till Elvis. Davids föräldrar blev det, de har ju inte varit det innan. Och det var första gången jag var utan honom så där länge. Hualigen!! Jag tänkte på honom konstant! Sist så var jag ju där då han vaknade iallafall. Allt gick bra iallafall, han är så otroligt duktig. Gnäller ingenting alls och bara är så goo.

Kvällen började iallafall med att vi åt på kinarestaurangen med kung fu-klubben. 'Tre små rätter' beställdes in till både mig och David. Helt okej faktiskt! Efter middagen begav vi oss till Davids lillebror där han och Davids äldre bror väntade. Drack en varsin öl typ och då klockan slagit tio så kom taxin och skjutsade oss till Tranan. Ganska mycket folk för att vara helgen före löning tycker jag? Det var hur roligt som helst att träffa alla som jag inte träffar varje dag precis. Väldigt roligt faktiskt. Dock tänkte jag på Elvis väldigt mycket.

Det kan vara roligt att titta på då folk dansar också. Och undra varför de dansar just på det sättet, på lådorna som står där. Antagligen för att hitta en natt-dejt? Möjligen för att  bli sedd? Haha, nej men det ser lite roligt ut bara. Visst om man dansar normalt. Men det fattades bara en stolpe och lite gubbar med pengar nedanför.


I torsdags var vi på BVC föresten! Elvis är nu 65,5 centimeter lång och väger så mycket som 7100g. Stora pojken min!

Det känns som att det är mycket jag vill skriva. Jag väljer dock att dela upp det lite. Det blir så himla snurrigt annars. Så jag skriver inget mer nu utan jag låter det vara tills imorgon.





Okej, jag håller med! Det blev inget roligt inlägg. Jag har tappat min skrivförmåga, om jag nu har haft något. Sorry! Ska leta fram den igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback