Bära eller brista? Det brast!

Jag var precis in till Elvis som vaknade till och insåg att han låg på mage och minsann inte ville göra det. Saken är den att jag var in till honom för en timme sedan och då låg han på mage också. Han vaknade väl upp ur drömmarnas land och upptäckte sig ligga på mage. Han verkade inte ha någon ork att vända tillbaka sig själv heller.

Jag tittade på ' du är vad du äter' igår och jag tyckte att det var så pinsamt falskt. Iallafall just det med bristningarna. Tjejen hade bristningar på magen och skulle få någon slags terapibehandling för det.
På slutet av programmet visade de resultat av vikt, midja och bristningar. Tjejen hade gått ner 9 kilo och var 14 centimeter smalare runt midjan, det var ju bra. Det roliga var att när hon skulle visa bristningarna så drog hon upp tröjan tre centimeter och visade att de pyttesmå som var långt under naveln var borta. Men hallå! De stora och långa som var ovanför naveln då? Det var ju de som var värst och just dem hon tyckte var jobbigast väl?  Antagligen gick det inte så bra och tv3 ville säkert inte visa att det misslyckats. För varför skulle de i såfall visat hela magen och bristningarna i början och sedan på slutet endast visa lite? För om det hade lyckats så hade hon visat att de stora var borta också.
Jag vill tillägga att jag inte skriver detta för att vara taskig mot tjejen, henne var det ju inget fel på. Utan det jag menar är att tv3 försökte dölja att de misslyckades, eller?

Appropå bristningar så har jag massor  över ifall någon är intresserad? Det är bara att vraka och välja på hela kroppen. Får det lov att vara en stor och ful eller en liten och nätt? Jag har alla sorter och till alla kroppsdelar, och då menar jag ALLA (nästan iallafall). Korta, långa, smala, tjocka? Kanske känner du för en dag med bristningar på brösten eller varför inte runt om magen? Armvecken är det som gäller i vår, passa på nu innan det blir dyrt!

Förstår inte hur jag ska kunna visa mig i sommar. Elvis var värd varenda bristning men jag skulle göra allt för att få bort dem. Om jag skulle vara smal och ha en fin kropp i övrigt under sommaren så vore bristningarna inte ett problem, graviditetens fel ju. Jag är dock rädd att jag fortsätter att ha en riktig fettbomb till kropp och får handskas med både bristningar och fett. Jag vägrar att visa mig då. Jag klarar inte av det.

Finns det inget sätt att få bort dem, helst gratis eller något. Jag lär ju aldrig visa mig. Eller jo, som jag sa - om kroppen blir normal.

Det var mysigt hemma hos Lotta, Patrik och Noah i Mora iallafall. Och vilken unge Noah är då. Så snäll och go trots att det dröjer lite mellan gångerna han träffar oss, han accepterade direkt att hans morföräldrar skulle vara barnvakt. Så sööt!  Elvis och Noah bara tittade undrande på varandra, rackarns gofisar. 

Just det ja;
http://wwwb.aftonbladet.se/klipptopp//initSurvey.do?surveyId=67&surveyEntryId=865

Kom ihåg att rösta nu.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback