väga valkar

Vi är ju bra roliga vi. Ja vi kan faktiskt vara det!
David ville bums åka till Bollnäs idag för att han inte hade ro att sitta hemma och glo bara.  Han är alldeles rastlös när han kommer hem från att ha jobbat 12 timmar om dagen, varje dag i två veckor och sedan bara komma hem för att inte göra något alls. Så vi åkte till Bollnäs vid tvåtiden och vi insåg på en gång att vi inte hade något alls att göra. Så vad gjorde vi? Jo vi åkte runt, runt, runt,runt och runt i Bollnäs bara. I TVÅ långa jäkla timmar tills vi skulle hämta upp Davids bror. Jisses..

Vid fyra hämtade vi upp Johan och for till dollarstore. Kikade runt och handlade lite smått och gott!

Tänkte att vi skulle visa Jan vår bil eftersom han inte sett den ännu så vi bestämde oss för att hälsa på mina föräldrar en sväng. Blev kvar där ett tag.  Jag vill ta hem deras gamla våg så nu kan jag väga valkarna hur ofta jag vill, uscha! Det som är bra med den vågen är att den stämmer med mödravårdscentralens våg. Då slipper jag få en chock när vågen hemma visar XXkg och den på MVC visar några kg extra, haha! För hur ofta händer det att man ställer sig på en annan våg och den visar många kg mindre?


Fy vad jag verkligen vill köpa grejer som vi inte kommer att ha råd med på väldigt länge. En videokamera hade varit bra, vill ju filma Elvis. Vi kunde filma med vår gamla digitalkamera men den är ju trasig så det går ju inte. Riktigt trökigt! Den billigaste på Elgiganten kostar nittonhundra kronor, inte så farligt för att vara en videokamera. Jag behöver ju inte den värsta på marknaden, bara det går att filma så är ju det bra.

Har spanat in ett objektiv på elgiganten som precis sjunkit lite i pris som jag är rejält sugen på. Den har gått på över tvåtusen kronor och nu ligger den på fjortonhundra "bara".

Ett stativ till kameran skulle också sitta fint. 

Ge mig massor med pengar och jag köper alltihop! Helst igår!

Tänkt vad roligt att filma Elvis första riktiga jul. När han får syn på tomten. Kommer han att skrika av rädsla eller kommer han glatt springa fram?


Elvis är bara för rolig förresten. Han babblar på hela tiden på sitt eget lilla språk. Han är varken tyst eller stilla i en endaste liten sekund. Riktig fart på grabben. Imorgon är det dags för honom att vara hos dagmamman igen och då tänkte vi passa på att handla julklappar. Det gäller att passa på nu när David är hemma. Nästa gång han kommer hem igen är det jul och jag vill inte panikhandla.


Jag har förresten hittat en fotoskola på internet som jag är lite sugen på. Den är helt över internet och kostar 1600 kronor. Ska försöka ta reda på om jag kan få studiebidrag under de 4 månader som kursen håller på (lagomt tills jag ska ha barn igen). Jag har mailat fotoskolan och frågat om man får något slags diplom eller något liknande så man kan söka jobb inom det senare. Så vi får se hur det blir. Vore skoj iallafall!

Nu börjar det bra på tv....trodde jag. Såg att det inte var Gray's anatomy, attans! Det blir nog till att kasta ett öga (eller två) på top model sverige istället.

God kväll!

Kommentarer
Postat av: Ida Murén

Hej Kaisa!
Jag ska också söka fotoskola och undrar vad du har hittat för skola och om det finns någon internet adress?
Hoppas allt går bra med magen :D

2007-12-05 @ 21:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback