Julen

Ja men tjenare! Dags för en uppdatering? Kanske till och med komma igång med bloggandet på riktigt igen? Jag tänkte det iallafall.


Det har varit full fart varje dag sedan David kom hem och det märks verkligen på Elvis. Han är helt slut stackarn. Inte en enda dag har vi varit hemma och tagit det lugnt. Inga riktiga rutiner alls.


Julafton har nu rusat förbi oss och jag hann knappt med. Dagen började med att vi var till Davids farmor och farfar på lite fika och julklappsbyte på förmiddagen. Vi for sedan till Davids föräldrar. Där åt vi julmat, umgicks och delade ut julklappar. Hela Davids familj, vissa respektive och en vän till Martin (hans bror). Riktigt trevligt! Tack för alla fina julklappar!

Efter lite ris á la malta som avslutning för vår del begav vi oss till nästa ställe - Fågelholken! (Mina föräldrars hus)

De hade precis ätit färdigt då vi ramlade in genom dörren (det var faktiskt halt och det var nära att jag halkade utanför) och det blev snart julklappsutdelning. Julklapparna uppskattades även där av både oss och Elvis! Tack och bock allihop! Tomten var dit och hälsade på. Elvis blev inte rädd men han var mest i min famn eftersom han var lite trött och hungrig för tillfället. Så fort han fick lite mat i magen så blev han go och glad igen! Han fingrade med fingrarna i munnen hela tiden och jag antog att tänderna som är på väg kliade så han fick ha napp och det brukar han inte ha på dagarna annars. Det är så ovanligt att se bilder på honom med napp i munnen.

Resten av kvällen umgicks vi och hade det trevligt tills det blev dags att fara hemåt. Väl hemma så slocknade vi ganska på en gång. Elvis somnade så fort han satt i bilstolen och sussade sött till klockan nio dagen morgonen efter.


Så, vad fick Elvis i julklapp?

  • En pulka
  • stor Lastbil
  • Duplo
  • Bonddjur
  • trumset
  • afrikansk trumma
  • En bilratt som låter och grejar (Riktig favorit faktiskt)
  • kläder
  • Två filmer
  • en bok
  • leksakslera
  • påslakan-set
  • ficklampa
  • leksaksbuss som låter, med gubbar i.
  • Ett set med bakgrejer (visp, kavel osv)
Nu har jag säkert glömt att skriva något men hur lätt är det att komma ihåg då?



Julafton


Tråkigt nog så blev det inte så roliga bilder. Mitt "fotohumör" var helt borta och det var folk överallt så det blev inte så mycket. Alla kom inte med på bild heller, riktigt trist! Vissa bilder har jag inte lagt ut eftersom jag inte vet om de blir arg ifall jag lägger ut bilder på dem.




Juldagen tillbringade vi hos Davids farmor och farfar där vi åt julmat.


Dagen idag tog vi en tur till Gävle för att hälsa på Davids kusin Jenny. På vägen dit såg vi en bil som tagit eld och det brann jäkligt mycket faktiskt. Jag hann få upp kameran i all hast och fick någon dålig bild men jag tänkte lägga in dem ändå!



"Lokalt Gävle
Polisbil i kollision
Strax efter att bärgningsarbetet med den utbrända bilen på E4 vid Hagsta var avslutat blev polisbilen som fanns på plats påkörd bakifrån. Enligt uppgift är det en personbil som kört in i polisbilen trots att man stått med tända blåljus. Det finns inga uppgifter om några personskador i samband med olyckan. (http://www.larm-soderhamn.se/lokala.php)"



Lyckat? Hahaha!



Det var roligt att träffa Jenny, det var ju ett tag sedan sist! Elvis var dock väldigt grinig och trött (efter helgen?). Att riva Jennys lägenhet var någon han hade i skallen också, haha! Julgranen var väl det största offret.


Elvis har ätit väldigt mycket onyttigt nu under julen och nu får det minsann vara slut med det. Någon gång ibland räcker, haha! Det blev väldigt mycket julmust för honom och det har märkts på stackars magen.


Imorgon ska jag till mödravårdscentralen för att träffa barnmorskan. Jag har inte träffat henne sedan inskrivningen så det ska bli spännande att se vad som ska göras denna gång. Hjärtljud kanske? Usch då måste hon titta på magen och se valkarna dallra. Besiktiga bilen är något som också står på schemat. Jag hoppas innerligt att det blir lugnt efter imorgon. Jag vill vara hemma och ta det lugnt lite iallafall!


Måste bara lägga in denna bild på Elvis!


Kommentarer
Postat av: Jacke

haha, supersöt bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback