Tille ska bli storebror

Imorse for David iväg till sina föräldrar i Flugbo igen och jag stannade hemma i Bollnäs Denna gång. Istället tog jag och Elvis en promenad till mina föräldrar som bor alldeles i närheten av vår lägenhet. Vi bestämde oss för att gå upp till min syster och hennes familj som var ute i trädgården. Det var jätteskönt eftersom vädret var lika bra idag med. Barnen hoppade på  den gigantiska studsmattan och mormor eva (min mamma) hängde på hon också, som även visas på bild nedanför. Ungarna tyckte att det var jättekul att mormor också ville leka.

Efter ett tag gick vi in till dem för att fika lite och kort därefter dök David och hans lillebror upp också.

Sedan var det  dags för att inhandla lite mat till Elvis så vi for iväg med bilen till hemköp efter att vi skjutsat hem Davids bror. Utan för Hemköp fick vi den fina idén om att vi kunde ringa mina föräldrar och fråga ifall de ville grilla om vi kom med kött och grillkol och det var väl nästan inget snack om saken. Vi sprang in och handlade och for sedan iväg till Mamma och Jan. Precis då vi skulle parkera utanför deras hus insåg vi att vi glömt att handla det som vi åkt dit för att göra. Det blev till att vända och åka tillbaka igen. Denna gång sprang David in själv, snällt!

Nu så blev det grillning och fy vad gott! Årets första grillning är avklarad och det tackar vi mina föräldrar för!

Så vi som grillade var Jag, David, Elvis, Mamma, jan och Gabbe (min bror). Nice!



Imorgon borde vi ta tag i städningen och försöka få ihop ett system som fungerar och gör så att vi håller det städat. Elvis far ju omkring överallt han och det är svårt att hinna med. En städad lägenhet skulle verkligen underlätta. Han är så go så, gofisen vår! Han har helt plötsligt förvandlats till en vilde och sitter inte still en sekund, kul att se. Han har inte börjat krypa än men det händer nog närsomhelst. Han står i krypställning och gungar fram och tillbaks. Fast han behöver inte krypa - han tar sig dit han vill ändå.



Vi måste försöka hitta någon fin keps åt lillemannen också. Det är LITE varmt med mössa, dagar som denna. Snart är det ju sommar också, går ju jättefort detta. Snart sitter vi och öppnar julklappar för tusan. Detta kommer nog att bli den bästa sommaren någonsin. Jag, David och Elvis, sicket gäng! + all familj och släkt!


Jag läste precis på aftonbladet att Tilles mamma har ett nytt litet liv i magen, kul! Glad för hennes skull! Om ni inte läst eller minns vad det handlar om lägger jag in en länk här nedanför :
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,803791,00.html
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,810507,00.html

Usch vad sorgligt. Tänk att sådant händer varje dag. Någon dör.. Någon mister en anhörig. Nä, fyfan.. Nu går jag till min säng och bäddar ned mig. Det sista jag ska göra innan jag lägger mig är att önska att något sådant aldrig händer mig eller någon jag känner. Ingen alls för den delen!

Sov gott allesammans!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback