Svar från BVC

Imorse skickade jag ett mail till min BVC-sköterska eftersom jag missade telefontiden och nu har jag fått svar.

Så här skrev jag:

Hej XXXXXX!
Jag missade dig precis på telefontiden och tänkte försöka här istället.

Är det normalt att ett barn (snart 8 månader) äter 560ml välling på en och samma gång? Elvis gjorde det igårkväll och nu på morgonen. Igår gick det bra men idag resulterade det i en fontänspya över hela mig.

Ska jag fortsätta att ge honom så mycket?


Tack på förhand!

/Kaisa Sturesson, Elvis mamma.


Och hon svarade:

Hej.
Nej. Om du har välling från 8 månader får han 220 ml.Det är ett mål.Sen kan man ibland ge en flaska till om 1 timme men sedan är det slut.Det kan vara så att han inte känner att han är mätt så ge han en flaska och avled honom sedan
mvh XXXXXX



Vad förvånad jag blev då hon skrev att han bara ska äta 220ml, att det är ett mål. Måtten på paketet går bara till 220ml men jag trodde att man sedan fick  räkna ut själv om man skulle ha mer. Han har ju ätit 330ml ett tag nu och innan det 280ml. Hm, han kommer ju att bli jättesur om jag bara ger honom 220ml.

Jag ska nog åka in till henne idag och prata lite. Fråga om man kan ge 300ml åtminstonde.

Nu var det ett jäkla tjat om välling och nu får det vara nog, bra va?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback